رئیس کانون کارگران بازنشسته چالوس
رئیس کانون بازنشستگان شهرستان چالوس گفت: قشر بازنشسته کشور ما از حقوق ماهانه حدود 700 هزار تومان برخوردار هستند که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور این رقم کفاف زندگی امروز را نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۷۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 03 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، سیاوش ملک‌مرزبان در همایش انفجار نور رهروان ولایت که برای تجلیل از بازنشستگان تأمین اجتماعی غرب مازندران و به میزبانی شهرستان چالوس برگزار شد، با اشاره به مشکلات معیشتی، درمانی و اقتصادی بازنشستگان اظهار کرد: قشر بازنشسته کشور ما از حقوق ماهانه حدود 700 هزار تومان برخوردار هستند که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور این رقم کفاف زندگی امروز را نمی‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت درمان و مراکز درمانی ویژه بازنشستگان نیز خاطر‌نشان کرد: با وجود اینکه مراکز درمانی با حق بیمه کارگران و بازنشستگان پرداخت شد اما خدمات درمانی در غرب مازندران ضعیف است.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان چالوس با انتقاد از اینکه حتی تسهیلات بانکی کمتر از یک‌درصد نیز برای مستاجران دیده نشد، افزود: در بخش درمانی نیز با وجود اینکه به‌مدت 30 سال حق بیمه خود را پرداخت کردیم و مراکز ملکی با حقوق بازنشستگان ساخته شد اما در بخش طرح سلامت هزینه ماهانه 28‌ هزار و 200 تومانی بر ما تحمیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید فکری به‌حال درمان بازنشستگان تامین اجتماعی غرب مازندران شود، تصریح کرد: یکی از دردهای جامعه این است که امروز افرادی‌ که مشارکت سنگینی در به‌وجود آمدن این نظام داشتند مظلوم واقع شده و بیشترین مشکل را از نزدیک لمس می‌کنند.

فقیه ملک‌مرزبان با اشاره به دیگر مطالبات این قشر، خاطر‌نشان کرد: اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با دیگر اقشار کشور از جمله درخواست‌هایی است که از سال 88 تاکنون نیمه‌کاره رها شد.

وی با اعلام اینکه مخالف طرح پزشک خانواده در کشور نیستیم، اضافه کرد: با وجود اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی به مدت 30‌ سال حق بیمه خویش را پرداخت کردند اما انصاف نیست که در دوران بازنشستگی نیز از این حقوق ناچیز آنها کاسته شده و صرف یارانه به بخش سلامت در کشور شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک‌بخش خصوصی است، ادامه داد: اگر چه پرداخت دو درصد از تامین اجتماعی برای یارانه طرح را با مشکل روبه‌رو می‌کند، اما این هزینه باید از سوی سازمان‌های دولتی تامین شود نه اینکه از حقوق ناچیز این قشر کاسته شود.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان چالوس با ابراز نارضایتی از حقوق کم بازنشستگان تاکید کرد: تکریم از بازنشستگان مختص تمام ادارات و مراکز باشد و نباید یک فرد بازنشسته دغدغه معیشت و درمان خویش را داشته باشد.

فقیه در پایان بازنشستگان را قشری مظلوم و بی‌ادعا خواند و گفت: با وجود جان‌فشانی‌هایی که بازنشستگان در طول هشت‌ سال دفاع مقدس داشتند اما امروز شاهد هستیم که از هیچ‌ مزایایی برخوردار نشدند و حتی کمترین افزایش حقوقی نیز برای آنها در نظر گرفته نشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار