رمضان بهرامی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد:اعضاء اتاق می توانند در صورت اهدا کتاب به واحد آموزش و پژوهش، از آموزش رایگان بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۷۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۱ 04 February 2016
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و انتشارات اتاق گرگان: جلسه هم اندیشی با محوریت افزایش سرانه مطالعه با حضور ریاست اتاق و مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان  برگزار شد.

رمضان بهرامی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد:اعضاء اتاق می توانند در صورت اهدا کتاب به واحد آموزش و پژوهش، از آموزش رایگان بهره مند شوند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت کتاب خوانی بر رونق اقتصاد افزود: دین، فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد، همچنین فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.

بهرامی اظهار داشت: اتاق گرگان به عنوان نماینده بخش خصوصی آمادگی خود را در حمایت از موضوع کتاب و کتابخوانی اعلام داشته و بخش خصوصی را به این مهم دعوت میکند.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان خاطر نشان کرد: شرايط اقتصادي حاکم بر جامعه، نقش بزرگ و غير قابل انکاري در ترويج فرهنگ مطالعه و کتابخواني دارند. در اين زمينه نقش فرهنگ، سنت هاي اجتماعي و متوليان فرهنگي بيش از همه مهم و حياتي جلوه مي کند.

قوانلو مدبر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان گلستان در این جلسه بیان کرد: این اداره کل آمادگی داشته اعضا اتاق را به طور رایگان عضو کتابخانه های استان  نماید.

وی ادامه داد: اهمیت اتاق گرگان، به موضوع کتابخوانی نشان دهنده نگرش مثبت بخش خصوصی بوده که امیدواریم در آینده شاهد افزایش سرانه مطالعه در استان باشیم.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان  در انتها اظهار داشت: برگزاری جلسات نقد کتاب و نشست های کتاب خوان توانسته است گام های موثری در حوزه کتاب و مطالعه بردارد.

در مجموع استان گلستان ۷۳ باب کتابخانه عمومی داشته که از این تعداد ۵۳ باب نهادی و مخصوص نهاد کتابخانه‌های عمومی و ۲۰ باب کتابخانه مشارکتی با دیگر دستگاه‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار