در دیدار استاندار اصفهان با هنرمندان مطرح شد
تابناک: استاندار اصفهان گفت: حل مشکل زمین کارخانه ریسباف و احداث موزه بزرگ اصفهان در این محل مورد تأکید رئیس‌جمهور قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 30 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، استاندار اصفهان در دیدار جمعی از هنرمندان استان با ایشان که به مناسبت سال نو صورت گرفت، ضمن تبریک نوروز باستانی و بهار طبیعت، گفت: متأسفانه استان اصفهان در دو دهه گذشته به دلیل مخاصمات و برخوردهای جناحی از چرخه توسعه عقب‌ مانده است و مسئولان استان به‌جای رقابت‌های سیاسی به تنازعات سیاسی پرداخته‌اند و به‌ جای استفاده از داشته‌های خود، در جهت تخریب یکدیگر قدم برداشته‌اند.

زرگرپور بابیان اینکه بضاعت و ظرفیت استان بسیار فراتر از این است، اظهار کرد: اصفهان با داشتن 11 درصد از شهدا و 2 لشکر و چند تیپ مستقل در جبهه‌ها و 400 فرمانده رده‌بالا در دوران دفاع مقدس هنوز فاقد یک موزه دفاع مقدس است که این موضوع در شان این ظرفیت‌ها نیست.

وی عدم راه‌اندازی مترو پس از 18 سال، نداشتن مصلا، بالاتر بودن نرخ تورم و بیکاری نسبت به میانگین، فقدان موزه هنر و عدم رسیدگی به میراث تاریخی و تمدنی را از معضلات استان برشمرد و افزود: اعتقاد دارم ظرفیت‌های نهفته زیادی در استان وجود دارد که اگر این ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود، استان نیازی به کمک‌های بیرونی و یا دولتی نخواهد داشت و می‌تواند تمام این مشکلات را حل کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هم‌اکنون تلاش شده است که بسیاری از پروژه‌های بزرگ از جمله مصلا، مترو، نقشه تفضیلی شهر اصفهان و ورزشگاه نقش‌جهان از حالت قفل خارج شود.

زرگرپور به مراحل حل مشکل تغییر کاربری کارخانه ریسباف و احداث موزه بزرگ اصفهان اشاره کرد و گفت: احداث موزه بزرگ اصفهان مورد تأکید رئیس‌جمهور نیز قرار گرفته است.

استاندار اصفهان افزود: در طرح تفضیلی استان هزار خانه قدیمی به‌عنوان خانه‌های ستاره‌دار مشخص‌شده‌اند که شهرداری نمی‌تواند بدون مجوز میراث فرهنگی اقدام به تخریب آن‌ها نماید.

وی در ادامه اضافه کرد: در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان برای اولین بار 40 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی اماکن تاریخی در نظر گرفته‌ شده است.

استاندار اصفهان ضمن موافقت با پیشنهاد تشکیل شورایی برای هماهنگی مسائل هنری استان، گفت: رئیس‌جمهور در سفر به استان، فرهنگ را جزو مزیت‌های اصلی استان برشمرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این‌ پس توسعه بخش هنر و فرهنگ استان، به‌ عنوان یکی از سه مؤلفه اصلی پیشرفت استان دارای اولویت ویژه‌ای است.

گفتنی است در این دیدار هنرمندان نیز ضمن تقدیر از استاندار اصفهان به لحاظ حسن توجه ایشان به حوزه هنر و ادب، به بیان مشکلات خود پرداختند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار