کد خبر: ۱۷۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 04 February 2016

شهردار کرج گفت: در سال آینده به حمل و نقل عمومی توجه ویژه می‌شود و بخش عمده اعتبارات به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی ترکاشوند در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر و شهدای انقلاب اسلامی استان البرز که شامگاه چهارشنبه به همت حوزه 8 سیدالشهدا و پایگاه بسیج شهید سلطانی شهرداری کرج در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، با اشاره به اینکه این مراسم برای گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی برگزار شده است، اظهار داشت: در استان البرز 3600 شهید گلگون کفن داریم که 62 شهید متعلق به دوران پیروزی انقلاب اسلامی است.

شهردار کرج افزود: دهه مبارک فجر برنامه استکبار جهانی را در هم شکست و قیام امام خمینی(ره) در نوع خود بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، گفت: کرج نیز تحت تاثیر این شرایط بوده است که رکود صنعت ساخت‌وساز و کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی به میزان "یک پنجم" بوده است.

ترکاشوند با بیان اینکه با تدبیر شورای شهر حرکت‌های عمرانی چند برابر شده است، افزود: شهر کرج تبدیل به یک پایگاه عمرانی شده است و در جای‌جای شهر فعالیت‌های عمرانی مشهود است.

شهردار کرج با اشاره به اینکه در سال 94 چندین پروژه استانی در کمتر از زمان مقرر با حمایت شهرداری کرج به بهره‌برداری رسیده است، گفت: یکی از این پروژه‌ها افتتاح پل مکمل شهید سلطانی بر روی اتوبان بین شهرستان‌های کرج و فردیس بوده است.

وی افزود: این طرح طبق برنامه‌ریزی باید در مرداد ماه سال 95 به بهره‌برداری می‌رسید که به همت همکاران در 12 بهمن سال جاری افتتاح شد.

ترکاشوند با بیان اینکه پروژه عمرانی در شهر کرج داشتیم که در طی سه دولت متفاوت قرار بر اجرای آن بوده است، گفت: این پروژه، تقاطع غیر هم سطح پل شهدای حصارک ما بین حصارک و کمالشهر است که بالاخره با پشتیبانی نمایندگان، استاندار و شورای شهر فاز اول آن 14 ماهه به انجام رسید.

شهردار کرج با اشاره به برنامه‌های سال 95، افزود: در سال آینده به حمل و نقل عمومی توجه ویژه می‌شود و بخش عمده اعتبارات به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری کرج برنامه‌ای برای توسعه فضای سبز شهر کرج دارد، گفت: در شمال غربی شهر کرج 1000 هکتار از اراضی دولتی تحویل شهرداری کرج، جهت توسعه فضای سبز شده است.

ترکاشوند با اشاره به دو پروژه‌ای که در توسعه شهر کرج و کاهش ترافیک شهر در دستور کار شهرداری کرج است، افزود: یکی از آن‌ها بزرگراه شمالی است که در امتداد اتوبان شهید همت در استان البرز به نام بزرگراه شهید خرازی و ادامه آن در خط 4 حصار به عنوان بزرگراه شمالی شهر کرج در برنامه اجرا است که در نهایت به اتوبان وصل می‌شود.

شهردار کرج گفت: این پروژه مبلغی بالغ بر 800 تا 1000 میلیارد تومان هزینه اجرایی دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر 1670 میلیارد تومان در اختیار شهرداری کرج بابت قطار شهری قرار داده است، افزود: پروژه قطار شهری که 50 درصد آن سهم دولت و 50 درصد آن سهم شهرداری است با حمایت شورای شهر بدون در نظر گرفتن سهم دولت در این طرح، ما به ازای کارکرد قطار شهری از دانشگاه میدان خوارزمی تا پایانه شهید سلطانی در دستور اجرا قرار دارد.

ترکاشوند گفت: تا پایان سال جاری تقاطع غیر هم سطح سه‌راه میانجاده به نام شهید کیانپور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، در پایان این برنامه از سه خانواده شهید تجلیل به عمل آمد و از کتابی با موضوع زندگی‌نامه 62 شهید دوران انقلاب اسلامی در حضور مسئولین استانی و شهرستان کرج رونمایی به عمل آمد.

تابلوی این کتاب نیز برای یادگاری توسط مسئولین استانی و شهرستان کرج امضاء شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار