حسن قنبری کارشناس سیاسی
یکی از مهمترین محورهای قضاوت در مورد عملکرد نماینده ارشد دولت می تواند موضع گیری های وی در مقابل حوادث و یا رویداد های سیاسی استان باشد.دومین محور قضاوت البته انتصابات موفق میباشد.
کد خبر: ۱۷۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸ 04 February 2016

یکی از مهمترین محورهای قضاوت در مورد عملکرد نماینده ارشد دولت می تواند موضع گیری های وی در مقابل حوادث و یا رویداد های سیاسی استان باشد.دومین محور قضاوت البته انتصابات موفق می تواند باشد.
اگر بخواهیم در باره انسجام سیاسی مجموعه استانداری آدربایجان شرقی سخن بگوئیم ناگزیر از بیان مصادیقی هستیم که بتوانندادعای ما را ثابت نماید.
یک نمونه از اشتباهات در موضع گیری
دیروز آقای استاندار در مراسم تجلیل از کارگران  برتر استان ، به تجلیل از خدمات آقای سعیدی پرداخته و تندیسی به وی اهدا نمود.
فارغ از میزان صحت این عمل که بایستی کارشناسان مشاغل و صنعت  کار و اشتغال استان در مورد موفقیت این نماینده محترم سخن برانند،  اما اینگونه به نظر می رسد که مشاوران  استاندار وی را از مواضع روز گذشته این نماینده باخبر ننموده اند. اینکه استاندار مواضع دیروز وی در مقابل انفعال دولت را می دانست و خم به ابرو نیاروده یک بحث است و اگر اینکه از مواضع وی خبر نداشت اصالتا یک بحران به شمار می آید.این نمونه  برای مصادیق زیادی قابل بسط است .
هزینه هراسی
همچنین استاندار محترم نشان داده است که برای تفکر سیاسی خود حاضر به پرداخت هزینه نیست.
مثلا در همین همایش 9 دی تبریز که با سخنرانی حجه الاسلام  سعیدی نمایندگی ولی فقیه در تبریز برگزار گردید بی سابقه ترین حمله ها علیه همفکران استاندار انجام گردید اما دریغ از یک موضع گیری محکم از سوی ایشان.
 هرچند شاید در توجیه این عملکرد ادعا شود این دولت طرفدار اعتدال است اما این گفته چندان به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامده است چراکه برخی ها عدم موضع گیری های وی در این نوع مسائل را ناشی از محافظه کاری تحلیل می کنند نه رویه های اعتدالی.
هواداران  اصلاح طلب وی به شدت از نحوه برخورد او با مسائل سیاسی آزرده خاطر هستند. برای اثبات این مساله چندان نیازی به استدلال و برهان ندارد. همین موضوع رد صلاحیت ها و انفعال محض وی سبب بر باد رفتن سرمایه اجتماعی وی در میان فعالین این طیف شده اشت. هرچند از این بابت که وی به صحت و سلامت شورای نگهبان استان ایمان داشته و دلیلی برای اعتراض به آنها نداشته ، این در حالی است که موارد متعددی از رد صلاحیت ها صرفا به دلیل گرایشات سیاسی افراد صورت پذیرفته و می توانست با رایزنی های سطح بالا در استان ، این نوع مشکلات مرتفع گردد.
انفعال در استراتژی
نبود یک استراتژی مشخص و منسجم در مقابل مسائل سیاسی استان، مهمترین نقطه ضعف استاندار محسوب می گردد. انتصاب افراد ضعیف مانند برخی فرمانداران و نیز بخشداران که سریعا مجبور به برکناری اجباری آنها شد و یا ضعف در مقابل تغییرات مدیریتی سازمان های مهمی چون منطقه آزاد ارس را می توان شاهدی بر مدعای ضعف استاندار طرح نمود.
هرچند ایشان نقاط قوت برجسته ای نیز دارد که می توان اهتمام برای مسائل بهداشتی استان نام برد.
همین برگزاری هزارمین پیوند کلیه در تبریز به همت  پروفسور افشار زمردی را نیز می توان یکی از نمونه های مثبت عملکرد این مدیر نام برد.

ارتباط با نویسنده:
montagedrealist62@yahho.com
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
از ديدگاه حقير يکى از مراحل انتخابات سالم عدم ورود نماينده دولت به نفع گرايشات حزبى و سياسى است و اين نشانى از سلامت ايشان و گروه مشورتيشان است. مانند نماينده دولت قبلى در استان بودن کار سختى نيست اما هزينه زايي دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار