معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری در نظر دارد طرح‌های کلان توسعه فناوری استان‌ها را به صورت ملی پیگیری کند.
کد خبر: ۱۷۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 05 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی وطنی در سفر به مازندران گفت: در نشستی که با فناوران و در جمع شرکت‌های دانش بنیان، مسئول بنیاد نخبگان مازندران، رییس علم و پارک و نوآوری مازندران داشتیم، از آنجایی که استانداری دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل های زیادی است و از سوی دیگر نیازهای فراوانی برای توسعه فناوری دارد سعی شد با هم افزایی ظرفیت‌هایی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد، حمایت‌ها و تسهیلاتی را برای شرکت‌های دانش بنیان و رشد و توسعه پایدار استان مازندران با نگاه بکارگیری علم و فناوری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه معاونت علمی در نظر دارد طرح‌های کلان توسعه فناوری را به صورت ملی پیگیری کند، اظهار کرد: مازندران نخستین استانی است که در کشور توانسته طرح کلان فناوری با محوریت پرورش ماهی بدون بیماری که قرارداد آن مشخص شده را اجرا کند که 50 درصد منابع آن از طریق استان و 50 درصد دیگر از طریق معاونت علم و فناوری رییس جمهوری تامین می‌شود.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریتصریح کرد: در این سفر شاهدیم در این استان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی برای امر آموزش، پژوهش و توسعه فناوری بخش هواییو هوانوردی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت‌هایی که از بخش هوانوردی می‌شود مازندران می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز کشور به ویژه در شرایط فعلی که قراردادهایی را برای تقویت ناوگان هوایی کشور بسته شده است تامین کند، افزود: بخش از این نیازها در مربوط به تربیت نیروی انسانی و نگهداری و ساخت برخی از تجهیزات مورد نیاز برای تجهیزات هوایی کشور است که از طریق تشویق بخش خصوصی تامین می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه به ازای خرید هر هواپیما معادل سه برابر هزینه‌های خرید باید برای تعمیر و نگهداری این هواپیماها هزینه کنیم، اظهار کرد: به طور متوسط برای ورود هر هواپیما به ناوگان هواپیمایی کشور معادل 30 نفر نیروی انسانی شامل 10 نفر در بخش فنی و 20 نفر در بخش خدماتی نیاز استکه در مجموع بالغ بر 12 هزار نفر نیروی انسانی برای بخش هوایی باید تامین شود.

وطنی اظهار کرد: از سوی دیگر استان مازندران جزو استان‌هایی است که به دریا متصل است و با مزیت‌هایی که بخش دریایی دارد می‌توان به ایجاد اشتغال در بخش دریایی و دریانوردی، رونق سفرهای دریایی و انتقال کالا مانند بخش شیلات و آبزیان با رعایت مسائل زیست محیطی از دریا امیدوار بود.

وی ادامه داد: استان مازندران قابلیت بسیار خوبی در زمینه گیاهان دارویی و فناوری‌های مربوط به زیست فناوری، نانو فناوری، انرژی‌های تجدیدپذیر و آی.تی و... دارد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوریگفت: به نظر می رسد بسیاری از استان‌های کشور دارای ظرفیت گیاهان دارویی هستند و می‌توانند در اقتصاد دانش بنیان نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: اکنون دوران استفاده از اقتصاد متکی به نفت سپری شده و در دولت یازدهم سهم اقتصاد ایران را از نفت به زیر 25 درصد تقلیل داده و قطعا در افق 1404 باید با نگاه اقتصاد مقاومتی به اقتصاد دانش بنیان توجه کنیم.

وطنی عنوان کرد: در افق 1404 تولید ناخالص ملی با رقمی حدود هزار و 200 میلیارد دلاری را در پیش رو داریم که سهم اقتصاد دانش بنیان معادل 600 میلیارد دلار است و این به این معنااست که سهم هر استان 20 میلیارد دلار است و این با اتکا به منابع انسانی و طبیعی و جلوگیری از خام فروشی و توسعه، فرآوری و فناوری میسر خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار