دهه فجر انقلاب اسلامی مبارک باد: افتتاح پروژه های عمرانی، خدماتی و دانشگاهی در گوشه و کنار خراسان جنوبی
استاندار در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند: باید ايده هاي علمي به پروژه تبديل شده و موجب ايجاد اشتغال و رونق در جامعه شود / بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای رومشتک قاین در ششمین روز از دهه فجر/ افتتاح مدرسه 12 کلاسه شهیدین قاسمی مهرشهر: ۱۰۵ کلاس درس جدید در مهرشهر بیرجند نیاز است/ بهرمندی 8 روستای دیگر شهرستان بیرجند از نعمت گاز طبیعی
کد خبر: ۱۷۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 06 February 2016

به مناسبت ایام ا... دهه مبارک فجر دو پروژه عمرانی در آموزشکده کشاورزی سرایان از مجموعه های اقماری دانشگاه بیرجند افتتاح شد و عملیات اجرایی یک پروژه دیگر نیز آغاز شد.

به گزارش تابناک، فاز اول آموزشکده کشاورزی سرایان با زیربنای 2هزارو416 مترمربع، با اعتبار 28 میلیارد ریال و خوابگاه دانشجویی با زیربنای 2 هزار مترمربع با اعتبار 5/16 میلیارد ریال با حضور استاندار خراسان جنوبی و مقامات استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این آیین عملیات اجرایی فاز 2 آموزشکده مذکور با زیربنای 2هزارو800 مترمربع و با اعتبار 2/2 میلیارد ریال آغاز شد.

وجه ا... خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح این پروژه ها در جمع دانشجویان آموزشکده کشاورزی سرایان، از دانشگاهی بودن خراسان جنوبی به عنوان یک شاخص ارزشمند در سطح کشور یاد کرد و نقش آفرینی دانشجویان و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی و آگاهی دهی و اطلاع رسانی از منظر علمی و دینی را از جمله فعالیتهای دانشگاهیان در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توصیف کرد.

وی با اشاره به این که شهرستان سرايان يكي از قطب هاي كشاورزي استان است گفت: اميد می رود افتتاح اين دانشكده بتواند بخش زيادي از مشكلات موجود در بخش كشاورزي در اين شهرستان را مرتفع نمايد.

استاندار خراسان جنوبی، روشنگري و اطلاع رساني را يكي از مهمترين نقش هاي دانشجويان و مراكز دانشگاهي دانست و تصريح كرد: در پيروزي انقلاب اسلامي دانشجويان و اساتيد با اعتقادي قلبي و ايماني راسخ در اين زمينه گام برداشتند و نقش مهمي در توفيقات حاصل شده از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون داشته اند.

خدمتگزار، تقويت ارتباط بين دانشگاه و صنايع را يكي از مهمترين كارها در اين زمينه معرفی کرد و یادآور شد: بايد ارتباط موجود بين دانشگاه ها، بازارهاي هدف، صنايع و مردم باز تعريف و تقويت شود تا ايده هاي علمي به پروژه تبديل شده و موجب ايجاد اشتغال و رونق در جامعه شود.

غلامرضا زمانی، معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند در ادامه مراسم طی سخنانی شکل گیری آموزشکده کشاورزی سرایان را مبتنی بر نیازهای منطقه و مزیت کشاورزی این شهرستان عنوان کرد.

وی همکاری بدون چشمداشت مردم و همدلی و همکاری مجموعه های استان و شهرستان در تأسیس این مجموعه آموزش عالی را عامل موفقیت آن بیان نمود.

معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 20 طرح عمرانی در دانشگاه بیرجند با اعتبار حدود 16 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای رومشتک قاین در ششمین روز از دهه فجر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: در ششمین روز از دهه مبارک فجر، پروژه آبرسانی به روستای رومشتک قاین با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش تابناک، علی اکبر بسکابادی در مراسم افتتاح این پروژه گفت: در این دهه باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان بکشیم و برنامه‌های این دهه را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در مجموع در شهرستان قاین 5 مجمتع آبرسانی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد که تعداد 614 خانوار از مزایای این مجتمع‌ها بهره مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی به روستای رومشتک، ادامه داد: پروژه آبرسانی روستای رومشتک مجمتع آبرسانی آویج شهرستان قاین 16 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بسکابادی افزود: تاکنون اعتباری بالغ بر 8 هزار و 500 میلیون ریال برای این پروژه از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

به گفته وی، لوله‌گذاری 8 کیلومتر در مسیر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث مخزن به طول 160 متر مکعب، احداث یک ایستگاه پمپاژ، احداث یک باب اطاقک تابلو برق، احداث 200 مترحصارکشی و 1500 مترمربع محوطه سازی و ترانشه‌ زنی و احداث 45 کیلومتر جاده دستیابی از مشخصات فنی این پروژه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی به مجتمع آبرسانی گرماب اشاره کرد و گفت: با افتتاح مخزن جدید در این مجتمع، مردم روستای امیرآباد سرچشمه قاین به تعداد 60 خانوار از مزایای آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار می‌شوند.

بسکابادی ادامه داد: اصلاح و بازسازی و تعویض لوله‌های شبکه توزیع، احداث 2 باب حوضچه شیرآلات و بازسازی 45 انشعاب خانگی از مشخصات پروژه است.

وی به دیگر پروژ‌ه‌های قابل افتتاح در دهه فجر در شهرستان قاین اشاره کرد و گفت: احداث مخزن جدید مجتمع گرماب، روستای فرخی قاین از دیگر این پروژه‌هاست که با افتتاح آن مردم روستا از آب شرب بهداشتی و سالم بهره مند می شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی افزود: پروژه روستای فرخی در سال 85 مصوب و در سال 94 آغاز شده است و با افتتاح مخزن جدید در این مجتمع 85 خانوار این روستا از مزایای پروژه بهره‌مند می‌شوند.

بسکابادی تصریح کرد: در مجموع برای این مجمتع تاکنون اعتباری بالغ بر 9 هزارمیلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است و اجرای 13 کیلومتر لوله‌گذاری در مسیرخط انتقال و توزیع، احداث 100 مترمکعب مخزن، احداث 160 مترحصارکشی و 1000 مترمربع محوطه ‌سازی، تهیه و نصب اتاقک کلریناتور از مشخصات فنی پروژه است.

وی از آبرسانی به روستای شهرک هاشمیه مجتمع آبرسانی محمدآباد پسکوه قاین را از دیگر پروژه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی افزود: با افتتاح این پروژه 303 خانوار از مزایای آب شرب بهداشتی و سالم بهره مند می‌شوند و اعتباری بالغ بر 2 هزار و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

بسکابادی خاطرنشان کرد: در مجموع در شهرستان قاین 5 مجمتع آبرسانی در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد که تعداد 614 خانوار از مزایای این مجتمع‌ها بهره مند می‌شوند.

افتتاح مدرسه 12 کلاسه شهیدین قاسمی مهرشهر: ۱۰۵ کلاس درس جدید در مهرشهر بیرجند نیاز است

همچنین در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی مدرسه 12 کلاسه شهیدین قاسمی و گازرسانی به 8 روستا شهرستان بیرجند به بهر برداری رسید.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان در آیین افتتاح مدرسه 12 کلاسه شهیدین قاسمی در مهرشهر بیرجند گفت: در حال حاضر ۴۱۶ کلاس درس در سایت های مسکن مهر استان کمبود داریم که از این تعداد ۱۰۵ کلاس درس جدید در مهرشهر بیرجند نیاز است.

بیگی با اشره به ساخت مدرسه شهیدین قاسمی اظهار کرد : این مدرسه یک هزار و 353 مترمربع زیربنا و 4 هزار متر محوطه سازی و 200 متر دیوار کشی دارد.

وی با بیان اینکه ساخت این مدرسه 12 کلاسه در مهرشهر 15 ماه طول کشیده است، افزود: برای ساخت این مدرسه یک میلیارد و 380 میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان در حال حاضر ساخت 59 کلاس درس در مهرشهر بیرجند در حال اجراست که 10 هزار متر زیربنا دارد.

بیگی با بیان اینکه 9 کلاس درس با مشارکت بنیاد برکت در مهرشهر بیرجند در حال ساخت است که تا دو ماه دیگر آماده بهره برداری می شود، عنوان کرد: ساخت 105 کلاس درس جدید در این منطقه مورد نیاز است

وی عنوان کرد : امسال در دهه فجر 6 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای ساخت 10 مدرسه با 39 کلاس درس و ساخت 3 مسجد هزینه شده و همچنین 392 کلاس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شده است.

سید حسین سجادی نژاد رئیس آموزش و پرورش بیرجند در این مراسم با بیان اینکه : در حال حاضر 3 هزار و 189 دانش آموز در مهرشهر بیرجند وجود دارد گفت این تعداد دانش آموز در ابتدای مهر امسال 3 هزار و 12 نفر بوده اند که اکنون افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای دوره متوسطه دوم در منطقه مهرشهر هیچگونه امکاناتی نیست، گفت: این دانش آموزان مجبورند برای ادامه تحصیل به داخل شهر بروند.

به گفته سجادی نژاد هم اکنون چهار دبستان دخترانه، چهار دبستان پسرانه و سه مدرسه متوسطه اول در مهرشهر فعال است که دبیرستان های دوره اول همه در نوبت ثابت بعدازظهر را پوشش می دهد.

وی با اشاره به وجود 55 کلاس استاندارد درس در مهرشهر بیرجند، افزود : امیدواریم دهه فجر سال آینده با ساخت مدارس بیشتر در این منطقه دغدغه نداشته باشیم

بهرمندی 8 روستای دیگر شهرستان بیرجند از نعمت گاز طبیعی

در ادامه پروژه گازرسانی به هشت روستای شهرستان بیرجند افتتاح و "218 خانوار روستای از نعمت گاز طبیعی بهرمنده شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان بیرجند اظهار کرد: با افتتاح این پروژه؛ هشت روستای جنوب شهرستان بیرجند(رقویی، منظریه، حسین آباد، امیرآباد شیبانی، چهکندوک، مزک، فوداج، زینی) با اعتباری 15 میلیارد ریال از نعمت گاز برخوردار می شوند.

به گفته دشتی با اجرائی این پروژه "218 خانوار روستای از نعمت گاز طبیعی بهرمنده شده اند.

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 16 روستا بیرجند خبر داد و افزود : برای اجرای 90 کیلومتر شبکه روستایی تغذیه و توزیع گاز نصب خواهد شد و یک هزار و 611 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع 32 هزار و 431 انشعاب گاز در بیرجند وجود دارد، اظهار کرد تعداد انشعابات در شهرستان بیرجند 22 هزار و 107 انشعاب شهری و 10 هزار و 124 انشعاب روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه شرکت گاز شهرستان بیرجند در مجموع 89 هزار و 15 مشترک دارد که از این تعداد 69 هزار و 205 مشترک شهری و 19هزار و 810 مشترک روستایی است گفت در حال حاضر 38 روستا در سطح شهرستان بیرجند دارای گاز هستند و ضریب نفوذ گاز رسانی در شهر بیرجند 100درصد و در روستاها بالغ بر 56 درصد است.

وی با اشاره به آغاز اجرای عملیات گازرسانی به 16 روستای دیگر همرمان با دهه فجر که 10درصد جمعیت روستایی بیرجند را شامل می شوند، خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این پروژه درصد ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای این شهرستان به 66 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به بخش حمل و نقل در بیرجند، عنوان کرد در حال حاضر 7 ایستگاه CNG در سطح شهر ستان بیرجند فعال است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار