مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از 27 اسفندماه گذشته تا امروز، 58 هزار و 779 نفر از اماکن تاریخی این استان بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۱۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷ 31 March 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زائران قم، عیسی رضایی با اشاره به اینکه طرح نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا 15 فروردین ماه در این استان ادامه دارد، اظهار کرد: این تعداد افراد از آثار تاریخی از جمله گنجینه آثار مراجع، بیت امام خمینی(ره)، خانه زند، مقابر گنبد سبز، تیمچه، تپه قلی درویش، خانه ملاصدرا و کاروانسراها بیشترین بازدید را از سوی مسافران در استان قم داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به راه اندازی تور قم گردی گفت: این تور با همکاری شهرداری و دانشگاه علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان راه اندازی شده است تا مسافران را با جاذبه‌های گردشگری قم آشنا کند.

وی افزود: روزانه 300 نفر با سه اتوبوس از هشت مکان تاریخی قم به صورت رایگان بازدید می‌کنند.

رضایی ادامه داد: تورهای قم گردی هر روز ساعت 9 صبح چهار اتوبوس از میدان شهرداری حرکت می‌کنند و تا ساعت 19 عصر، اماکن تاریخی مهم و شاخص را به علاقمندان معرفی می‌کنند.

وی تعداد آثار تاریخی ثبت شده در استان قم را 320 اثر عنوان کرد و افزود: در بسیاری از این اماکن تاریخی بروشورهایی با محتوای معرفی اماکن تاریخی و فرهنگی استان قم و نقشه این شهر در میان مسافران توزیع می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار