بیکاری دغدغه خانواده ها در مازندران؛
در حالیکه بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در مازندران به عنوان دغدغه جدی برای خانواده ها تبدیل شده استاندار مازندران با اعلام اینکه سال 94 را سال نهضت اشتغال در مازندران نام گذاشتیم اعلام کرد...
کد خبر: ۱۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶ 31 March 2015
در حالیکه بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در مازندران به عنوان دغدغه جدی برای خانواده ها تبدیل شده استاندار مازندران با اعلام اینکه سال 94 را سال نهضت اشتغال در مازندران نام گذاشتیم اعلام کرد:در سال 93 در استان مازندران 23800 شغل مولد ایجاد شده است.
به گزارش تابناک مازندران وی با اشاره به اين كه اشتغال از مهم ترين موضوعات استان است، بيان داشت: به همين دليل نخستين جلسه رسمي استان به موضوع اشتغال اختصاص يافت و امسال، سال نهضت اشتغال در مازندران نام گرفت.
او با تاكيد بر اين كه در حوزه اشتغال ظرفيت هاي موجود بررسي شود، خاطر نشان ساخت: حل بحران اشتغال نيازمند تحرك بسيار در بخش توليد، سرمايه گذاري و ارتقاء بهره وري است كه لازم است دستگاه هاي اجرايي پيشنهادهاي خود را جهت تحقق بهره وري ارايه نمايند.

رييس كارگروه اشتغال استان، ايجاد 23 هزار و 800 شغل مولد در سال 93 در مازندران را مطلوب ارزيابي نمود و ياد آور شد: ايجاد 5 هزار شغل از رديف هاي خود اشتغالي و كسب رتبه نخست كشور به جهت اعتبارات و تسهيلات اعطايي اين بخش براي مازندران يك گام ارزنده است.

فلاح با تاكيد بر اين كه تحقق 40 هزار شغل طي سال 94 در استان بايد هدف گذاري شود و اين عدد بايد با توجه به امكانات، ظرفيت ها و شرايط بين دستگاه هاي مختلف توزيع شود، گفت: جذب نيرو به روشي نظام مند، عادلانه و بر اساس شايسته سالاري با اطلاع رساني كامل به همگان صورت گيرد.
رييس كارگروه اشتغال استان، موضوع اشتغال فارغ التحصيلان را از مسايل مهم اين بخش در استان دانست و ابراز نمود: در سال 94 بايد با حفظ و تقويت توليد و اشتغال و استقبال از ايده هاي نو و بهره گيري از ظرفيت بخش خصوصي در اين راستا اهتمام جدي شود.
این تعداد اشتغال در حالی از سوی استاندار مازندران مطرح شده که بیش از 150 هزار نیروی کار در استان مازندران فاقد شغل می باشند.نیروهایی که با تحصیل در دانشگاهها و گرفتن تخصص امروزه به جد به دنبال شغلی بوده که بتوانند حداقل هزینه های زندگی خود را از این طریق تامین نمایند.
اما همانطور که می دانیم یا شغلی برای این افراد در استان وجود ندارد یا اینکه کارهایی به این افراد پیشنهاد داده می شود که نه تنها شان آنها رعایت نمی شود بلکه هیچ سنخیتی با تخصص جوانان جویای کار نداشته و آنها عطای کار پیشنهادی را به لقایش می بخشند.
به هر ترتیب از مسئولین استان علی الخصوص استاندار مازندران انتظار می رود همانگونه که نام سال در مازندران را اشتغال نامگذاری کرده اند در این راستا با جدیت بیشتر و در تحقق این شعار گام بردارند تا لااقل گوشه ای از دغدغه ی خانواده ها از بابت بیکاری فرزندانشان در سال 94 کم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار