رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به توانمندی استان در تولید محصولات کشاورزی، گفت: این توانایی را داریم که بخشی از تولیداتمان ر به روسیه صادر کنیم.
کد خبر: ۱۷۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 07 February 2016
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به توانمندی استان در تولید محصولات کشاورزی، گفت: این توانایی را داریم که بخشی از تولیداتمان ر به روسیه صادر کنیم.

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان به بازار روسیه می‌تواند کشاورزی استان را رونق ببخشد، گفت:به جد پیگیریم تا بتوانیم سهمی از این بازار داشته باشیم.

شهبازی افزود: در حال حاضر قرار بر این شده دو واحد لبنی استان در صورتی که استاندارهای لازم را فراهم کنند، به عنوان صادر کننده مواد لبنی در بازار روسیه سهم داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عمده محصولات کشاورزی مورد نیاز روسیه را سبزی و صیفی‌جات عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم بازار اینگونه محصولات را در روسیه در اختیار بگیریم، قطعا کشاورزی استان رونق بسیاری خواهد گرفت.

شهبازی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر بخش کشاورزی کشور، گفت: تحریم‌ها هم موجب شده بود در بحث واردات دچار مشکل شویم، بطوریکه مجبور بودیم سویا و ذرت را با قیمت بالاتر وارد کنیم و هم در بحث صادرات تنها بازار نصف و نیمه کشور عراق را در اختیار داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: هر چند در بحث صادرات به کشور عراق روزانه صادرات 300 تا 600 کامیون محصولات کشاورزی را از استان و سایر استانها به اقلیم کردستان عراق داشتیم، اما توانمندی ما بیش از این است.

شهبازی با اشاره به توانمندی استان برای گرفتن سهم عمده‌ای از بازار محصولات کشاورزی روسیه گفت: اگر صادرات رونق گیرد قطعا با برنامه‌هایی که در خصوص توسعه کشت گلخانه‌ای در استان داریم، قادر خواهیم بود سهم عمده‌ای از بازار محصولات کشاورزی روسیه را در اختیار بگیریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: در افق برنامه‌های سازمان ایجاد دو هزار هکتار کشت گلخانه‌ای را در دستور کار داریم که این امر قطعا تاثیر چشمگیری در افزایش میزان محصولات کشاورزی تولیدی استان دارد و توان ما را برای در اختیار گرفتن سهم عمده‌ای از بازار صادراتی روسیه بالا می‌برد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار