دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران گفت: مازندران به دلیل گردشگر‌پذیر بودن، محلی برای تفریح و نشاط برخی از افراد شده که در برخی از موارد شاهد آثار سوء استعمال موادمخدر از سوی این افراد هستیم.
کد خبر: ۱۷۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 07 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی‌اصغر میرزایی در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر که در شهرستان سوادکوه شمالی برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی دلیل مسیر ترانزیت موادمخدر از افغانستان به کشورهای اروپایی از کشورهای آسیب‌پذیر است.

وی افزود: نشت ترانزیت موادمخدر از درون مرزهای جغرافیایی سبب شد بخش عمده‌ای از جوانان که جامعه هدف را تشکیل می‌دهند با تلفیق آن با استفاده از شبکه‌های مجازی و ماهواره شاهد تبعات جبران‌ناپذیری در کشور باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران بیان کرد: مازندران به دلیل استان گردشگر‌پذیر بودن، محلی برای تفریح و نشاط برخی از افراد شده که در برخی از موارد شاهد آثار سوء‌استعمال موادمخدر از سوی افراد هستیم.

میرزایی با اشاره به اینکه براساس نظریه جامعه‌شناسان به ازای هر سه ساعت، یک نفر بر اثر سوءمصرف موادمخدر در دنیا جان خود را از دست می‌دهند، گفت: در دنیا موادمخدر در کنار سه بحران جهانی فقر، رشد جمعیت و زیست جمعیتی به عنوان بزرگ‌ترین شوک جهانی است که این فاجعه مرز جغرافیایی و مرز خانوادگی نمی‌شناسد.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان همه ما در خطر و تهدید جدی هستند، گفت: باید حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی را جدی‌تر بگیریم تا تاثیر بهتری را برای پیشگیری و خروج موادمخدر در جامعه داشته باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران اظهار کرد: موادمخدر به عنوان بحران جهانی بسیار تکان‌دهنده است و جامعه‌شناسان نخستین علت استعمال موادمخدر را لذت بخشیدن می‌دانند که باید با آموزش خطرات این بلای خانمان‌سوز گام برداشت.

میرزایی با بیان اینکه دانشمندان و جامعه‌شناسان موادمخدر را به عنوان زلزله خاموش و بزرگ‌ترین شوک قرن 21 اعلام کردند، ادامه داد: همسرآزاری، طلاق، کودک‌آزاری، درگیری و قتل از پیامدهای منفی استفاده از موادمخدر افراد است.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کاهش 25 درصدی در حوزه مبارزه با موادمخدر از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار