مدیرعامل گروه ونداد از کشف یک الگوی جدید در روش تکنیکال برای پیش‌بینی بازار بورس توسط این گروه خبرداد.
کد خبر: ۱۷۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 08 February 2016
مدیرعامل گروه ونداد از کشف یک الگوی جدید در روش تکنیکال برای پیش‌بینی بازار بورس توسط این گروه خبرداد.

محسن ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، درباره گروه ونداد اظهارکرد: گروه ونداد به عنوان اولین مرکز تخصصی بورس در غرب کشور از سال 1388 رسماً فعالیت خود را در زمینه آموزش و مشاوره بازارهای مالی و بورس آغاز کرده است.

وی افزود: مهمترین هدف گروه آموزشی ونداد گسترش و ارتقاء دانش فنی معامله گران ایرانی است، چرا که اعتقاد داریم تجارت و کسب سود در بازارهای مالی، حرفه‌ای کاملاً دانش محور است.

ملکی تأکید کرد: در همین راستا دوره‌های آموزشی خود را با توجه به جنبه‌های عملی و کاربردی این علم طراحی کرده‌ایم که افراد بتوانند پس از پایان این دوره‌ها علاوه بر دریافت گواهینامه وزات علوم، به معامله‌گران موفقی تبدیل شده و به‌عنوان یک حرفه به این تجارت پرسود بپردازند.

وی اظهارکرد: از طرفی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر گسترش مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی به منظور تأمین عدالت اجتماعی با تحقق اهداف و انجام فعالیت‌های گروه ونداد، سرمایه‌های کوچک به سمت حرکت‌هایی بزرگ سوق داده می‌شوند و پول به بخش خصوصی در جهتی که منافع ملی و شخصی را تأمین کند هدایت می‌شود.

مدیرعامل گروه ونداد خاطرنشان کرد: بازخورد فعالیت این گروه، مشارکت مردم در بخش خصوصی و اشتغال‌زایی در میان اقشار مختلف جامعه است.

وی تأکید کرد: ونداد بعنوان اولین مرکز تخصصی بورس در غرب کشور، پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش بر روی سیستم‌های معاملاتی موفق دنیا و بررسی آنها در شرایط مختلف بورس ایران، نقاط ضعف و قوت هریک از آنها را شناسایی کرده و به دنبال آن است که  حاصل تجربه خود را که موجب بوجود آمدن روش‌های معاملاتی موفقی شده است را در قالب دوره‌های آموزشی و در محیطی کاملاً کارگاهی در اختیار دانش‌پذیران قرار دهد.

ملکی تصریح کرد: گروه ونداد پس از آماده کردن زیر ساخت‌های لازم، اکنون قصد دارد تا دامنه فعالیت خود را کشوری کرده تا سایر هموطنان  نیز بتوانند از خدمات آموزشی و تحلیلی این گروه استفاده‌های لازم را ببرند. در همین راستا نزدیک به 6 ماه است که فعالیت خود را در استان کردستان آغاز کرده و در حال دایر کردن نمایندگی خود در استان همدان هستیم.

وی یادآور شد: همچنین این گروه طی دو سال اخیر سرمایه گذاری‌هایی را در جهت ایجاد بسترهایی مناسب جهت ارائه خدمات آموزشی و تحلیل بصورت آنلاین انجام داده است. ازجمله خدمات آنلاین این گروه که هم اکنون توسط تمام هموطنان در نقاط مختلف کشورقابل استفاده است می‌توان به افتتاح شبکه اجتماعی بورسی، فروشگاه ونداد، سامانه مشتریان و آموزش آنلاین اشاره کرد.

ملکی با اشاره به راه‌اندازی شبکه اجتماعی ونداد، اظهارکرد: در این شبکه اجتماعی این امکان فراهم شده که هرشخص بتواند تحلیل، اخبار و شایعات مربوط به بازار سرمایه را دریافت کند و تحلیل‌های خود را با سایر اعضا به اشتراک بگذارد که این امر به اعضا کمک می کند تا به نقاط ضعف و قوت تحلیل های خود پی ببرند. تصمیم‌گیری درستی را در زمینه خرید و فروش های خود داشته باشند ودر واقع در محیطی کارگاهی رشد کنند.

این فعال آموزشی و اقتصادی استان با اشاره به اینکه در این سالها با چالش‌های زیادی مواجه شده‌ایم و زمانی که شروع بکار کردیم خیلی‌ها نمی‌دانستند بورس چه هست، گفت: در آن سالهای ابتدای فعالیت گروه ونداد برخی ها چنین تصور می‌کردند که بورس نوعی قمار است و به همین جهت اقدام به فرهنگ‌سازی کردیم، یعنی یکسری کارگاه‌های آموزشی رایگان را برگزار کردیم و در این کارگاه‌ها بیش از 17 هزار نفر در استان کرمانشاه شرکت کردند و همچنین یکسری دوره‌های تخصصی هم برگزار کردیم که تا کنون حدود سه‌هزار نفر در آنها شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از بین دانش‌پذیران ‌دوره های مختلف، بهترین‌ها را گلچین کرده و با همکاری آنها تیم‌های تحلیل و پژوهش ونداد را تشکیل داده‌ایم.

ملکی یادآور شد: در حال حاضر تعداد اعضای تیم‌های تحلیل و پژوهش ونداد 36 نفر هستند که در کنار آنها شش نفر به عنوان مدیران تیم‌های تحلیل و پژوهش ونداد فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: گروه ونداد همواره گوش به زنگ تغییرات بازار بورس است و با کمک تیم‌های پژوهش و تحلیل خود علم روز دنیا را گرفته و پس از بررسی‌های عملی، آن را به شیوه‌های معاملاتی کاربردی تبدیل می‌کند.

این فعال آموزشی و اقتصادی استان کرمانشاه تأکید کرد: نهایت تلاش خود را به کار می‌بریم تا به تمام اقشار جامعه حرفه دومی را بیاموزیم تا بتوانند به کمک آن در بازار سرمایه به کسب درآمد بپردازند که در نهایت به شعار گروه خود یعنی «بورس، حرفه دوم؛ درآمد اول» جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بازار بورس قیمت ها بصورت شناور و دائماً در حال تغییرند، لذا لازمه موفقیت و کسب سود در بازار بورس این است که بتوانید آینده قیمت سهام و یا کالاهای مختلف را پیش بینی کرده و در فرصت مناسب وارد معامله شوید. درعلم بورس به دو روش آینده قیمت را پیش بینی می‌کنند، یکی روش بنیادی که در این روش بنا به اخبار و بنیادهای اقتصادی آینده قیمت را پیش بینی می‌کنند و روش تکنیکال که در این روش بنا به گذشته نمودار قیمت و براساس ریاضیات و الگوهای هندسی آینده قیمت را پیش بینی می‌کنند.

ملکی گفت: در آغاز کار گروه ما به تحلیل و بررسی بازار به روش تکنیکال می پرداخت، اما اخیراً در حال راه اندازی بخش بنیادی هم هستیم.

وی با اشاره به اقدامی قابل توجه‌ای که گروه ونداد برای اولین بار در جهان انجام داده است، گفت: گروه تحلیل‌گران ونداد پس از سالها کار تحقیقی و پژوهشی موفق به اضافه‌کردن یک الگوی هارمونیک به مجموعه الگوهای هارمونیک موجود در دنیا شده است.

ملکی خاطر نشان کرد: در علم تکنیکال یکی از روش های تحلیل بازار، روش الگوهای هارمونیک است که پایه و اساس آن سری فیبوناچی است. برخی از مشکلات این سیستم معاملاتی تعیین قله و دره هایی است که الگو را تشکیل می دهد که این مشکل باعث می شود در تشخیص این الگوها بین تحلیلگرها اختلاف نظر پیش بیاید و تعدادی از پیش بینی‌ها اشتباه شود.

وی افزود:از آنجا که این چالش مشکلات زیادی را برای تحلیل بوجود آورده بود به بررسی آن پرداختیم و در نهایت پس از بررسی‌های بسیار زیاد با درنظر گرفتن الگوهای ایده‌آل و همچنین ترکیب الگوهای هارمونیک و نوع خاصی ازپیوت‌های قیمتی این مشکل را نزدیک به 3 سال پیش رفع کردیم، اما یک خلاء دیگر هم در الگوهای هامونیک دیده می شد و آن این بود که برای تراز 70.7 در دنیا الگوی خاصی معرفی نشده بود و در واقع در چنین حالتی امکان پیش بینی بازار برای معامله گران وجود نداشت و پس از کلی بررسی و تحقیق در این زمینه موفق شده‌ایم الگویی را در علم هارمونیک کشف کنیم که با کمک آن می‌توان آینده بازار را در این حالت خاص پیش‌بینی کرد.

مدیرعامل گروه آموزشی و تحلیلی بورس ونداد گفت: در حال حاضر مشغول به ثبت ‌رساندن این الگوی جدید به نام گروه ونداد در سطح جهانی هستیم.

ملکی همچنین از طراحی یک سیستم جالب معاملاتی توسط گروه ونداد خبر داد و اظهارکرد: سیستم معاملاتی ما طبق اصول علم تکنیکال طراحی شده است. این سیستم نه تنها خود بعنوان یک سیستم مستقل معاملاتی کاربرد دارد، بلکه این توانایی را دارد تا آمار معاملاتی هر سیستم معاملاتی دیگری را بهینه کند. برای طراحی این سیستم بازار را بنا به قوانین علم فیزیک مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه جالب رسیدیم که هنگامی که شتاب در نمودار قیمت به بیشترین مقدار خود می رسد، پتانسیل به صفر رسیدن سرعت و تغییر جهت مسیر حرکت در نمودار قیمت به بیشترین مقدار خود می رسد. سیستم طراحی شده قادر است تا نقاط تغییر روند را در نمودار قیمت تشخیص دهد. بعبارتی نقاط آغاز روند جدید را در بازار تشخیص می‌دهد.

ملکی ادامه داد: از ویژگی های مهم این سیستم سادگی و کاربردی بودن آن است، بطوریکه تمام افراد جامعه با هر سطح سوادی می توانند با یادگیری آن در بازار بورس معاملات موفقی را انجام داده و بعنوان یک حرفه در آن مشغول به فعالیت شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار