فرماندار پارس‌آباد بابیان اینکه فرودگاه فعلی این شهرستان حداکثر تا ۱۰ سال کارایی دارد، به‌ضرورت تعریف فرودگاه جدید در برنامه‌های بلندمدت تأکید کرد.
کد خبر: ۱۷۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 08 February 2016

به گزارشخبرنگار مهر،مهدی احمدی شامگاه یکشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه بابیان اینکه جمعیت فعلی پارس‌آباد نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر است، افزود: تا پنج سال آینده جمعیت این شهرستان به نزدیک به یک‌میلیون نفر افزایش خواهد یافت و ضروری است توسعه فرودگاه به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد.

وی عامل دیگر که توسعه فرودگاه پارس‌آباد یا تعریف فرودگاه جدید را ضروری ساخته منطقه آزاد تجاری عنوان و اضافه کرد: به دلیل اینکه درنهایت این منطقه به تصویب خواهد رسید ما نیازمند ارتقا پروازها و فرودگاه پارس‌آباد هستیم.

فرماندار پارس‌آباد در خصوص وضعیت فعلی پروژه تجهیز این فرودگاه با اشاره به اجرای روکش آسفالت و زهکش باند فرودگاه، ادامه داد: باوجوداینکه مجری طرح در ماه‌های اخیر اعلام کرد کار به اتمام رسیده اما وضعیت خاتمه مطلوب فرود هواپیماهایATRبود که در کشور فقط یک نمونه از آن وجود دارد.

احمدی افزود: این شرایط موجب محدود شدن پروازهای فرودگاه می‌شد و به همین دلیل ما حاضر به آغاز به کار آن نشدیم تا دولایه آسفالت در باند اجرا شود و زمینه فرود هواپیماهای فوکر ۱۰۰ و ۳۲۰ نیز فراهم شود.

وی بابیان اینکه سه هزار تن قیر برای آسفالت فرودگاه تأمین شده است، متذکر شد: در نیمه اول سال آینده پروژه فرودگاه پارس‌آباد به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار پارس‌آباد با اشاره به متوقف بودن برخی پروژه‌های کلان در این شهرستان به وضعیت بیمارستان ۱۴۰ تخت خوابی پارس‌آباد اشاره و تأکید کرد: این پروژه ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در محوطه آن کلینیک ویژه درمانی نیز اجرا می‌شود.

احمدی بابیان اینکه این بیمارستان نه صرفاً تأمین نیازهای درمانی بلکه به‌عنوان عنصر توریسم درمانی مورد اهمیت است، اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که فصل اول سال آینده و درنهایت نیمه اول سال آینده این پروژه را اجرا کنیم.

وی درعین‌حال با اشاره به وضعیت تصفیه‌خانه پارس‌آباد تصریح کرد: برای این پروژه ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۱۶۲ کیلومتر نیز شبکه اجرا شده است و سال آینده می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

فرماندار پارس‌آباد در خصوص دو شبکه آبیاری این شهرستان افزود: شبکه پایاب سد خدا آفرین مشترک بین پارس‌آباد و بیله سوار است و با ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی همراه شده و اعتبار آن جهت تکمیل در صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

به گفته احمدی در پایاب دشت فتحعلی نیز قرار است مراتع به زمین کشاورزی آبی تبدیل شده و آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای اجرا شود.

وی بابیان اینکه در این دو شبکه آموزش کاربران مورد تأکید است، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای واگذاری اراضی صورت گرفته و در حال واگذاری هستیم.

فرماندار پارس‌آباد همچنین به احداث دامداری صنعتی پنج هزار رأسی اشاره کرد و متذکر شد: بعد از اتمام امور اداری این پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

وی در خصوص پروژه چهار بانده پارس‌آباد – سربند نیز متذکر شد: این پروژه مشکل اعتباری دارد و به دلیل موقعیت پارس‌آباد ضروری است در شمال استان آزادراهی اجرا شود.

احمدی معتقد است این آزادراه می‌تواند موجب اتصال شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس‌آباد شده و در ادامه به‌عنوان زیرساخت مطلوب منطقه آزاد تجاری مورداستفاده قرار گیرد.

بهره‌برداری از ۴۰ پروژه در دهه فجر

احمدی در خصوص پروژه پیش‌بینی شده برای دهه فجر امسال به بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بااعتبار ۱۶۰ میلیارد ریالی اشاره کرد و افزود: ازجمله گازرسانی ۲۲ روستا انجام شده است.

وی به اجرای شش پروژه برق‌رسانی و تقویت برق نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه در شهرستان پارس‌آباد مصرف برق بالا است و موقعیت اقلیمی و دمای بالای هوا شرایط ویژه‌ای را فراهم ساخته است در این شهرستان با ضعف برق و قطعی مواجه بودیم که این پروژه‌ها می‌تواند بخشی از نیاز موجود را تأمین کند.

فرماندار پارس‌آباد به اجرای ۱۳ پروژه شهری و شهرداری نیز تأکید کرد و بیان داشت: ازجمله احداث پارک، احداث و تجهیز ساختمان شورای شهر، احداث پل جانبازان، آسفالت خیابان‌ها و زیرسازی و کانال گذاری به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: علاوه بر این چهار پروژه احداث و توسعه فاضلاب شهری، احداث دو جایگاه نفت و گاز و اجرای شش پروژه بهزیستی در کنار تجهیز پاسگاه محیط‌بانی آهوی مغان در دهه فجر به بهره‌برداری رسیده است.

جابه‌جایی فرمانداران ارتباطی به انتخابات ندارد

احمدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر آماده‌سازی این شهرستان برای برگزاری انتخابات نیز تأکید کرد: در این شهرستان ۱۶۸ صندوق رأی با سه هزار و ۲۰۰ نیرو آماده برگزاری انتخابات است.

وی افزود: ۷۲ شعبه اخذ رأی ثابت شهری و ۵۰ شعبه اخذ رأی ثابت روستایی در کنار یک شعبه اخذ رأی سیار شهری در کنار ۴۵ شعبه اخذ رأی روستایی فعال خواهند بود.

فرماندار پارس‌آباد به ثبت‌نام ۴۷ نفر در انتخابات مجلس اشاره و تصریح کرد: پنج نفر انصراف دادند و ۴۲ نفر در هیئت اجرایی تأکید و چهار نفر رد شدند.

به گفته احمدی مجدداً ۲۷ نفر در شورای نگهبان تائید شدند، دو نفر تائید شده جدید به ثبت رسید و ۱۴ نفر نیز رد شدند.

وی در خصوص چرایی جابه‌جایی فرمانداران نیر و پارس‌آباد متذکر شد: ما توجهی به شایعات مبنی بر ارتباط این موضوع با انتخابات نداریم.

فرماندار پارس‌آباد تأکید کرد: تا زمانی که تغییرات اتفاق نیفتاده مورد تائید نیست و بی‌شک در تغییرات مصلحت اول مصلحت مردمی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار