در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم:
در صد و شصت و هشتمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم مباحثی از جمله تصویب لایحه دو فوریتی شهرداری در خصوص تمدید تخفیف عوارض ساختمانی و پروانه ها، نحوه خرید زمین شرکت مخابرات در خیابان 19 دی و اصلاحیه بودجه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم مطرح شد.
کد خبر: ۱۷۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 08 February 2016
به گزارش تابناک از قم، ساعت 18:30 است و 9 نفر از اعضای شورای شهر در سالن جلسات نشسته‌اند. 18:45 کلیپی از سخنان رهبری در خصوص انتخابات پخش می‌شود. عابدینی پور آخرین نفری است که خود را به صد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر قم می‌رساند. 18:40 جلسه با 17 نفر آغاز می‌شود.

مصطفی سعادت‌طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر ضمن تشکر از شهرداری به دلیل پیشرفت پروژه دو تقاطع غیر هم‌سطح بلوار عمار یاسر بلوار امام علی (ع) خاطرنشان می‌کند: اما پروژه تقاطع سه سطحه عمار یاسر و بلوار 15 خرداد اصلاً وضعیت مناسبی ندارد.

وی که گویا چند ساعتی به خاطر یک چاله 70 سانتی متری در اطراف آن پروژه در ترافیک مانده بوده، ازشهردار تقاضای پیگیری جدی دارد.

ماجرای مرموز یک پیمانکار و چند پروژه

سیدمرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم با اشاره به قالب ریزی نا مناسب در پروژه سه سطحه عمار یاسر و 15 خرداد بیان می‌کند: ما از تذکر، صحبت و مراجعه خسته شده‌ایم و از سوی دیگر به استاندار، معاون عمرانی و دست‌اندرکاران پروژه مرتباً فشار می‌آوریم.

وی می‌گوید: 50 درصد کار تمام شده و 25 درصد را از پیمانکار گرفتیم اما ساختار و پیمانکار بسیاری از پروژه‌های قم یک نفر است و آن پیمانکار نیز به اخطارات ما توجهی ندارند اما شیوه عاقلانه این است که ما فشار بیاوریم و کج‌دار و مریز با آن‌ها کنار بیاییم تا این پروژه تحویل مردم داده شود.

در ادامه رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورا لایحه «اخذ مجوز انجام توافق با سیدمهدی مکتبی در یک پلاک ثبتی در بخش یک قم» قرائت می‌کند که پیشنهاد کمیسیون امور زیربنایی در این خصوص به تصویب می‌رسد.

«اخذ مجوز تملک یک پلاک ثبتی با مالکیت شرکت مخابرات استان» دیگر لایحه‌ای بود که از سوی رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورا مطرح می‌شود: شرکت مخابرات تقاضا دارد زمین خود در خیایان 19 دی را 30 درصد بالاتر از قیمت‌گذاری و به شهرداری بفروشد و قیمت آن با بدهی‌های شرکت مخابرات اعم از صدور پروانه، عوارض تهاتر شود.

زین‌العابدین قراچورلوی که ابراز مخالفت می‌کند: افزایش قیمت بالاتر از قیمت کارشناسی منبع قانونی ندارد بنابر این روش کار وجهه قانونی ندارد.

شهردار قم نیز با بیان اینکه حساسیتی در خصوص این لایحه وجود ندارد، بیان می‌کند: ما امروز می‌خواهیم مسیری را باز کنیم که به ملکی برخورد کردیم که باید یا توافق کنیم یا ماده 9 کنیم. اگر سراغ ماده 9 برویم باید پول نقد پرداخت کنیم که امروز شهرداری قم پول نقد ندارد.

این لایحه بیش از نیم ساعت از وقت جلسه را به خود اختصاص می‌دهد و مخالفان و موافقان به اعلام نظر می‌پردازند که سرانجام به تصویب اعضا نمی‌رسد.

رسیدگی به درخواست "کیمیا"

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم این جلسه به قرائت نامه مردمی با عنوان «درخواست رسیدگی و حل مشکل» می‌پردازد. یکی از این نامه هامربوط به خانم کبری کیمیا است که آتش زر پس از توضیح درخواست با شوخی می‌گوید: اگر اسم درخواست کننده را بیاورم همه رأی می‌دهند.

همین هم می‌شود و رسیدگی به درخواست کیمیا توسط شورا تصویب می‌گردد.

ساعت 19:30 است و تا کنون 5 لایحه به تصویب رسیده است. گویا امروز از روزهایی است که جلسه زودتر تمام می‌شود.

دوستان توجه داشته باشند، پایان سال است

آتش زر لایحه «اخذ مجوز تقسیط عوارض ساختمان بیمارستان امیرالمؤمنین» را قرائت می‌کند. وقتی صحبت از تخفیف دادن به علوم پزشکی در خصوص احداث این ساختمان می‌شود عابدینی پور خاطرنشان می‌کند: اول اینکه هنگام تصویب گمان می‌کردیم این ساختمان برِ خیابان چمران است اما کاشف به عمل آمد که بیشتر آن در مجاورت خیابان شهید بهشتی است. دوم اینکه دولت برای خدمات خود تخفیف نمی‌دهد پس ما هم به دولت تخفیف ندهیم.

هنگام رأی گیری در خصوص این لایحه یکی از اعضا می‌گوید: دوستان توجه داشته باشند، پایان سال است!!!

این لایحه سرانجام به تصویب می‌رسد.

مگر اینکه قصه‌ای دیگر باشد!!!

در خصوص لایحه «اخذ مجوز تهاتر بخشی از مطالبات شرکت چکاد راه با مابقی بدهی به شهرداری» آتش زر تصریح می‌کند: نطر کمیسیون آن است که عوارض به سال 94 حساب شود و 15 درصد تخفیف نیز اعمال گردد. ملکی اظهار می‌کند: حق آن است که پول و بدهی این شرکت پرداخت و عوارض هم جداگانه دریافت شود؛ مگر اینکه قصه‌ای دیگر باشد که ما در جریان نیستیم.

ذاکریان تصریح می‌کند: اگر منصفانه عمل کنیم پولمان نیز برکت پیدا می‌کند بنابراین قیمت به 93 محاسبه و 15 درصد تخفیف اعمال شود.

مصطفی ملایی نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در غیاب حجت الاسلام روحانی رئیس این کمیسیون با قرائت لایحه «اخذ مصوبه اصلاحیه بودجه پیشنهادی سال 94 سازمان فرهنگی و ورزشی» شهرداری قم می‌گوید: بودجه مصوب سال 94 سازمان فرهنگی و ورزشی 8 میلیارد و 500 میلیون بوده که با اصلاحیه صورت گرفته 44 درصد کاهش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان می‌کند: این لایحه ابتدا باید به کمیسیون برنامه و بودجه برود و پس از بررسی به صحن علنی بیاید.

آخرین لایحه این جلسه، لایحه دوفوریتی «درخواست تمدید مصوبه تخفیفات دهه فجر به مدت 15 روز دیگر» است که پس از اینکه دو فوریت این لایحه به تصویب می‌رسد اصل لایحه نیز با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر قم تصویب می‌شود.

این جلسه نیز ساعت 19:50 دقیقه در حالی به اتمام می‌رسد که دو نفر از اعضا در سکوت کامل به سر بردند؛ دریغ از یک کلام اظهار نظر!!!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
دست اعضا محترم شورا درد نکند. به اسم مصوبات نگاه میکنند و بعد رای میدهند!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار