رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها امروز 19 بهمن مهلت دارند اعتراض و شکایت خودا به رای هیات مرکزی نظارت را تسلیم شورای نگهبان کنند.
کد خبر: ۱۷۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 08 February 2016

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها امروز 19 بهمن مهلت دارند اعتراض و شکایت خودا به رای هیات مرکزی نظارت را تسلیم شورای نگهبان کنند.

به گزارش تابناک ایلام؛یوسف امیدی روز دوشنبه درخصوص آخرین مهلت اعلام شکایت کاندیدهابه شورای نگهبان اظهار کرد: چهار نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای از این استان در بررسی های هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند که طبق قانون تنها این چهار نفر حق شکایت و اعتراض به شورای نگهبان دارند.
وی افزود: دو نفر از این افراد برای حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس دهم از حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دو نفر دیگر در حوزه انتخابیه اصلی دهلران نام نویسی کرده بودند که تا پایان وقت امروز فرصت دارند شکایت و اعتراض خود را تسلیم شورای نگهبان کنند.
امیدی یادآور شد: طبق قانون داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات مرکزی نظارت سه روز (17 تا 19 بهمن) مهلت دارند که به رای صادر شده از سوی این هیات نزد شورای نگهبان اعتراض کنند تا مجددا نسبت به بررسی صلاحیت آنها اقدام شود.
رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات دفتر شورای نگهبان در ایلام گفت: 45 داوطلب نمایندگی با اتمام کار بررسی صلاحیت ها از سوی هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران تایید صلاحیت شدند.
امیدی ادامه داد: 108 نفر برای کسب سه سهمیه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در استان نامزد انتخابات شده بودند که البته شش نفر از داوطلبان در دو حوزه انتخابیه از حضور در انتخابات پیشتر و قبل از انجام مراحل بررسی صلاحیت ها انصراف داده بودند.
وی افزود: ابتدا هیات اجرایی و سپس هیات نظارت پس از دو مرحله بررسی، در مجموع صلاحیت 36 نفر از این افراد را برای حوزه انتخابیه ایلام و 10 نفر را برای حوزه انتخابیه دهلران تایید کردند.
رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات ایلام تاکید کرد: سه نفر از کسانی که صلاحیت آنان در هیات نظارت استان ایلام احراز نشده بود (یک نفر حوزه انتخابیه ایلام و دو نفر حوزه انتخابیه دهلران) در بررسی های هیات مرکزی نظارت تایید صلاحیت شدند ولی در مقابل صلاحیت چهار تایید شده را (دو نفر حوزه ایلام و دو نفر حوزه دهلران) نیز رد کردند تا تعداد داوطلبان حوزه انتخابیه ایلام با یک نفر کاهش به 35 نفر برسد ولی حوزه انتخابیه دهلران همان 10 نفر باقی بماند.
امیدی یاد آور شد: نتیجه پایانی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس دهم در استان ایلام از سوی شورای نگهبان 26 بهمن ماه در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: وزارت کشور نیز 27 بهمن ماه فهرست تایید شدگان را اعلام می کند و پس از آن تبلیغات رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 بهمن آغاز می شود و یک هفته ادامه دارد.
حوزه انتخابیه اصلی ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی دو کرسی و حوزه انتخابیه اصلی دهلران متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک سهمیه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربع و حدود 600 هزار نفر جمعیت دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار