معاون دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از ترک اعتیاد دو هزار و 500 معتاد پرخطر این استان در سال جاری خبر داد .
کد خبر: ۱۷۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 09 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد حسین زاده افزود : این معتادان با حکم قضایی در تنها مرکز ماده 16 استان بستری و ترک داده شدند.

وی به نبود مرکز ترک اعتیاد برای معتادان پرخطر زن اشاره کرد و گفت که این افراد نیز در مراکز تحت نظارت شورای هماهنگی مواد مخدر استان بستری و ترک داده می شوند .

حسین زاده آمار معتادان پرخطر زن شناسایی شده در مازندران را 360 نفر اعلام کرد.

بر اساس برنامه ریزی استانی ، معتادان پرخطر بهبود یافته در مازندران قرار است در تولید و پرورش گل و گیاه به کار گرفته شوند .


استانداری مازندران 13 هکتار زمین در اختیار مرکز بازپروری ماده 16 استان قرار داد تا با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و شهرداران در این اراضی گلخانه ایجاد و معتادان پرخطر بهبود یافته مشغول کار شوند.


وظیفه ساماندهی اشتغال این افراد نیز بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل فنی و خرفه ای استان قرار داده شده است .


** 40 هزار معتاد در حال ترک 

معاون دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران همچنین از حضور افزون بر 40 هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد استان برای رهایی از وابستگی به مواد مخدر خبر داد .


وی گفت : هم اکنون 496 مرکز ترک اعتیاد خصوصی در مازندران فعالیت دارد که در حدود 420 مرکز از این تعداد امکان اقامت شبانه برای معتادان وجود دارد .


او افزود : در این مراکز ، ترک اعتیاد با متادون زیر نظر پزشکان انجام می شود ولی در مراکزی که امکان اقامت شبانه ندارند متادون به معتادان داده نمی شود .


حسین زاده آمار مجموع معتادان استان را با احتساب معتادان تفننی حدود 60 هزار نفر اعلام کرد.


استان مازندران بر اساس آخرین آمار ثبت احوال این استان حدود دو میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد.


سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر هم به این استان سفر می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار