مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان اظهار کرد: 240 هزار مسافر از آغاز طرح نوروزی تاکنون توسط ناوگان عمومی این استان جابجا شدند.
کد خبر: ۱۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 31 March 2015

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان اظهار کرد: 240 هزار مسافر از آغاز طرح نوروزی تاکنون توسط ناوگان عمومی این استان جابجا شدند.

به گزارش ایرنا؛ نصرت الله حیدری افزود: این تعداد مسافر در قالب 21 هزار و 371 سفر با وسایل نقلیه عمومی این استان از 25 اسفند سال گذشته تا نهم فروردین ماه سالجاری جابجا شدند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه ناوگان عمومی همدان توان جابجایی یک میلیون مسافر را دارد ولی آمارهای گویای این است که به علت افزایش مسافرت با خودروی شخصی نیمی از این ظرفیت فعال است.

وی با اینکه میزان جابجایی مسافر در این مدت زمان یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است پیش بینی کرد: جابجایی مسافر با ناوگان عمومی در طرح نوروزی امسال تا 450 هزار نفر برسد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های همدان گفت: استفاده از ناوگان عمومی برای مسافرت ایمن تر از خودورهای شخصی است چون رانندگان فعال در این حوزه حرفه ای هستند همچنین سرعت و زمان تردد آنها توسط پلیس رصد می شود.

وی توضیح داد: بیشتر رانندگانی که در ایام نوروز اقدام به سفر برون شهری می کنند نسبت به جاده آشنایی نداشته همچنین شغل انها رانندگی نبوده و در طی سال نیز در درون شهر رانندگی کرده اند.

حیدری افزود: شرایط رانندگی در درون و برون شهر متفاوت است و احتمال بروز خطر برای رانندگانی که برای نخستین بار به بیرون شهر عزیمت می کنند بیشتر است.

470 دستگاه اتوبوس، 708 دستگاه سواری کرایه و یک هزار و 683 دستگاه مینی بوس در همدان کار جابجایی مسافران را عهده دارند، همچنین 24 هزار و 313 راننده حرفه ای در استان همدان فعال هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار