کد خبر: ۱۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 31 March 2015

مدیر عامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: از اول فروردین ماه امسال تا پایان تعطیلات 30 دستگاه اتوبوس ویژه با عنوان اتوبوس گردشگری به صورت رایگان در معابر تاریخی تبریز حرکت و گردشگران ایرانی و خارجی را با ابنیه تاریخی آشنا می کنند .

خلیلی اظهار داشت: ‌راهنمایان نوروزی هم دراین مدت با اهدای نقشه های زیبای تبریز و مجموعه تاریخی بازار آن به گردشگران خدمت رسانی می کنند .

وی ادامه داد : روزانه دهها اتوبوس گردشگری شهرداری تبریز، میهمانان نوروزی را جهت بازدید و خرید از بازار جهانی تبریز به این بازار برده و گردشگران با جاذبه ها و زیبایی های متنوع این بازار آشنا می شوند.

مدیر پایگاه میراث جهانی مجموعه بازار تاریخی تبریز می گوید: روزانه شاهد ورود گروه های گردشگری از استان های مختلف و کشورهای اروپایی و آسیایی به مجموعه تاریخی بازار تبریز هستیم.

اسمعیلی سنگری می افزاید: پایگاه میراث جهانی مجموعه بازار تاریخی تبریز در یکی از خانه های قدیمی مشرف به این بازار قرار گرفته و در سال های اخیر نیز بسیار فعال شده است و گروه های مختلف معماری، هنری و راهنمایان گردشگری به طور رسمی و غیر رسمی با این پایگاه همکاری و اطلاعات گردشگری در این مجموعه عظیم تاریخی را به زبانهای انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، عربی و ترکی استانبولی ارائه می کنند.

طرب خواه کارشناس معماری پایگاه میراث جهانی مجموعه بازار تاریخی تبریز هم می گوید: همه بازارسراها و نوسازی ها در بخشهای مختلف بازار تبریز زیر نظر کارشناسان معماری صورت می گیرد و آجر و مصالح ساختمانی با تایید این کارشناسان در بازسازی به کارگرفته می شود .

وی افزود: قرار گرفتن بناهای تاریخی دوره سلجوقیان، ایلخانیان، ترکمانان، صفویه و قاجاریه بر زیبایی های بازار تبریز افزوده است . 

این کارشناس در پایان گفت: گردشگران بین المللی به محض ورود به مجموعه تاریخی تبریز سراغ بازار فرش مظفریه تبریز را می گیرند که بزرگترین بازار فرش جهان لقب گرفته است و انواع فرش های نفیس ابریشمی و تابلوفرش های نفیس و زیبا در آن چشم گردشگران را خیره می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :