با حضور فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مسئولان این شهرستان، سه طرح شهرداری ملایر با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 950 میلیون ریال بهره برداری شد.
کد خبر: ۱۷۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 10 February 2016

 با حضور فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مسئولان این شهرستان، سه طرح شهرداری ملایر با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 950 میلیون ریال بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، یک رستوران در مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر با اعتبار 11 میلیارد ریال و مساحت 240 مترمربع بهره برداری شد.

همچنین پل ورسک با ارتفاع 2.20 متر و طول 10 متر با اعتبار 400 میلیون ریال در مجموعه پارک ملل و بازارچه محلی جانبازان با اعتبار دو میلیارد و 550 میلیون ریال و 96 مترمربع با شش باب مغازه افتتاح شد.

شهردار ملایر در آیین بهره برداری از این طرح ها افزود: شهرداری ها ویترین ارایه خدمات نظام و دولت به مردم هستند و قطعا عملکرد قوی و مثبت در ارایه این خدمات به پای نظام و دولت نوشته می شود.

علیرضا رضایی اظهار : بر این اساس تلاش ما بر این بود تا باوجود کمبودهای مالی و رکود در ساخت و ساز خللی در ارایه خدمات به شهروندان نداشته باشیم.

وی با اشاره به رکود در ساخت و ساز و کاهش درآمد شهرداری گفت: سال 92 حدود 500 پروانه بهره برداری صادر شد که امسال به 60 پروانه رسید، اما با مدیریت هزینه و با استفاده از مهندسی ارزش در اجرای پروژه های عمرانی، کاهش درآمد تاکنون خللی را در ارایه خدمات ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: در سال های 93 و 94 بالغ بر 600 میلیارد ریال در پروژه های شهرداری سرمایه گذاری داشتیم که غالب این پروژه ها جز سه طرح عمده به مرحله افتتاح رسیده است.

رضایی احداث تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب را یکی از عمده ترین پروژه های شهرداری دانست و بیان کرد: این پروژه با 130 میلیارد ریال اعتبار و پیشرفتی بیش از 40 درصد در حال احداث و طبق قول پیمانکار، تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل می شود.

وی گفت: با کمک شورای اسلامی شهر ملایر نیز اسناد مناقصه پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان تعاون نیز تکمیل شده و پس از اتمام پروژه تقاطع میدان انقلاب، اصرار به اجرای این طرح هستیم.

شهردار ملایر اظهار کرد: طبق صحبت های انجام شده با پیمانکار میدان انقلاب مقرر شد 70 درصد به صورت تهاتری و 30 درصد نقدی پروژه را اجرایی کند که این پروژه بعد از عید نوروز کلنگ زنی خواهد شد.

رضایی افزود: ساختمان پلاک 17 در بلوار کریم خان زند به عنوان مرکز ستاد شهرداری ملایر انتخاب شده و برای کاهش بار ترافیکی مرکز شهر، شهرداری مرکزی به این مکان متنقل خواهد شد.

وی مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر و پارک ملل را مجموعه ای بسیار عالی برای این شهر دانست و گفت: این دو مجموعه در ایجاد یک قطب گردشگری برای شهر ملایر بسیار اثرگذار است.

شهردار ملایر همچنین از تکمیل دیواره آبشار بام ملایر، رستوران فست فودی و سنتی بام ملایر تا سال آینده خبر داد و اظهار کرد: مجموعه پارک ملل با این وسعت و هزینه برای تکمیل یک دهه وقت نیاز دارد و علاوه بر المان های نصب شده، المان خیام و برج ایفل نیز در حال نهایی شدن است.

رضایی گفت: تمرکز زدایی از مرکز شهر یکی دیگر از سیاست های مهم ما است که در این راستا بازارچه جانبازان احداث شد تا شهروندان این منطقه برای تامین مایجتاج خود نیاز به حضور در مرکز شهر نداشته باشند.

شهرستان ملایر دارای بیش از 300 هزار نفر جمعیت است و در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار