معاون وزیر راه از بازسازی اساسی ناوگان مسافربری با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد و گفت: کسانی که قصد بازسازی ناوگان را داشته باشند می‌توانند با دریافت اعتبارات از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به این امر مهم اقدام کنند.
کد خبر: ۱۸۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 13 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد سعیدی نژاد با اشاره به بهره‌برداری از 13 پروژه بندری و دریایی در هرمزگان اظهارداشت: این طرح‌ها و پروژه‌ها با اعتبار 130 میلیارد تومانی در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کشور به بهره‌برداری رسید.
 
وی، ایجاد تاسیسات زیربنایی بندر خلیج فارس واقع در بندر شهید رجایی را به عنوان مهم‌ترین پروژه در استان هرمزگان یاد‌کرد و بیان‌داشت: 130 هکتار از اراضی این بندر از نظر تاسیسات زیربنایی شامل راه، آب برق، فیبر نوری و فاضلاب آماده سازی کامل شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این آمادگی واگذاری زمین به متقاضیان با توجه به علاقه زیاد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی می‌تواند تاثیر جدی در پاسخ مثبت به سرمایه‌گذاری داشته باشد.
 
سعیدی نژاد با بیان اینکه بنادر شهید باهنر برای مدت طولانی بازسازی نشده بودند تصریح کرد: ضرورت داشت تا این بنادر بازسازی شوند، در همین راستا، 900 متر از اسکله را با عمق 10.5 متر آماده و کشتی‌ها با وزن 40 هزار تن می‌توانند پهلو بگیرند.
 
معاون وزیر راه تصریح کرد: آماده سازی بیشتر اراضی پسکرانه با حمایت‌های استانی، سبب می شود تا بندر شهید باهنر به عنوان یکی از قطب‌های مهم بندری در کشور به شمار آید.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به فعالیت‌های پیش بینی شده در بندر نفتی خلیج فارس، بانکرینک یا سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز را از اهم این فعالیت‌ها خواند و گفت: با توجه به تردد زیاد کشتی‌ها و تقاضای زیاد در این خطوط و همچنین ظرفیت نفتی کشور، به منظور تامین سوخت کشتی‌ها، سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.
 
سعیدی نژاد، با اشاره به اینکه سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در تنگه هرمز یک اقدامی مهم و اساسی و در یک فضای رقابتی کالا سالم  انجام می شود ابرازداشت: سرمایه گذاران می‌توانند در این میدان رقابت، بازار خوبی را کسب و زمینه صادرات خام نفتی و ایجاد اشتغال و در نتیجه سودآوری فراوانی برای کشور داشته باشند.
 
وی با اشاره به ایمنی، جستجو و نجات در بنادر استان هرمزگان افزود: در کل بنادر کشور به ویژه بندرعباس و جزایر استان هرمزگان، ایستگاه‌های متعدد جستجو و نجات راه‌اندازی شده و کشتی‌های امداد و نجات در آن مستقرند و آمادگی ارائه هرگونه خدمات در زمان بروز حوادث را دارند.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با ابراز خرسندی از عدم وقوع حادثه در سفرهای دریایی طی 4 سال اخیر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به دلیل عدم بروز حوادث دریایی و به لحاظ تعداد تلفات و حوادث دریایی توانسته رکورد خوبی را ثبت شود.
 
سعیدی نژاد، راه‌اندازی ایستگاه‌ها و استقرار کشتی‌های امداد نجات دریایی و همچنین نوسازی بنادر را دو عامل مهم برای انجام سفرهای دریایی ایمن برای مسافران دانست.
 
معاون وزیر راه از بازسازی اساسی ناوگان مسافربری با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد و گفت: کسانی که قصد بازسازی ناوگان را داشته باشند می‌توانند با دریافت اعتبارات از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به این امر مهم اقدام کنند.
 
سعیدی نژاد تصریح‌کرد: سازمان بنادر و دریانوردی هر ساله در زمینه امداد و نجات هوایی، قراردادهایی را با نیروی دریایی و هلال احمر منعقد و در صورت نیاز و شرایط اضطراری، بالگردهایی  به منظور ارائه خدمات در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لغو قرارداد خرید بالگرد هوایی به دلیل تحریم‌ها گفت: در حال حاضر، خرید بالگرد از جمله موضوعات مهمی است که در دستور کار قرار گرفته و بنابر ضرورت، سازمان بنادر و دریانوردی به طور مستقل نسبت به تامین بالگرد اقدام می‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار