از انتخابات چه خبر؟
تابناک:صبح امروز فرمانداری اصفهان اسامی 14 کاندیدای نهایی مجلس خبرگان رهبری را اعلام رسمی کرد تا رقابت ها در این حوزه از انتخابات نیز رنگ و بوی جدی تری به خود بگیرد.
کد خبر: ۱۸۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 13 February 2016

به گزارش تابناک اصفهان، صبح امروز فرمانداری اصفهان اسامی 14 کاندیدای نهایی مجلس خبرگان رهبری را اعلام رسمی کرد تا رقابت ها در این حوزه از انتخابات نیز رنگ و بوی جدی تری به خود بگیرد.

آیات عظام حمید الهی، عبدالامیر خطاط، حسن‌آقا شریعتی نیاسر، سید یوسف طباطبایی‌نژاد، عبدالمحمود عبدالهی، محمد عمومی، سید محمدعلی فقیهی، محسن فقیهی سرشکی، عبدالرسول قاسمی کجانی، اصغر متین‌پور، منصور مظاهری کرونی، مرتضی مقتدایی، سید ابوالحسن مهدوی و عبدالنبی نمازی 14 نامزدی هستند که برای 5 کرسی استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهند شد.

البته گفتنی است گویا امروز یک نفر از کاندیداهای فوق انصراف داده است.

احتمال انصراف دسته جمعی برخی اصولگراها

اما در اردوگاه اصولگرایان هنوز هم تلاش برای انصراف ادامه دارد و در این راستا ابوالفضل قربانی مسئول ستاد انتخابات مجمع اصولگرایان اصفهان در گفتگو با فارس ضمن اشاره به لزوم انصراف نامزدهای اصولگرایی که در لیست مجمع اصولگرایان نیستند، اظهار کرد: تعدادی از نامزدهایی که برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده و در دایره اصولگرایی بودند؛ پس از قطعی شدن لیست مجمع اصول‌گرایان از ادامه روند انتخابات انصراف دادند و برخی دیگر متن بیانیه انصراف خود را آماده کرده و یا در حال آماده کردن هستند.

وی معتقد است مراحل این موضوع در حال طی شدن است، و با تشریح وضعیت کلی این جریان در اصفهان این طور عنوان کرده که برخی از نامزدهای اصول‌گرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موضوع انصراف خود را به نزدیکی برگزاری انتخابات موکول کرده‌اند تا فضایی مفید را برای اصول‌گرایان در جامعه داشته باشد.

همچنین محمود معلمی؛ معاون اسبق اداره‌کل سیاسی سپاه پاسداران ضمن اشاره به نامزدهای اصول‌گرایی که نام آن‌ها در لیست نیامده است و لزوم انصراف آن‌ها برای حفظ وحدت اصول‌گرایان، از برنامه‌ریزی‌ قبلی برای انصراف هم‌زمان چندین نفر از نامزدهای اصول‌گرا اصفهان خبر داده است.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس نیز در گفت و گو با ایسنا در واکنش به نهضت انصراف تصریح کرد: انسجام در هر جایی امر خوب و نیکویی است اما نباید هیچ کسی را به اجبار از عرصه انتخابات بیرون گذاشت یا او را به انصراف ترغیب کرد؛ اما اگر انصراف به صورت خود خواسته صورت بگیرد می تواند ثمر بخش باشد.

وی همچنین گفته است؛ قصد تغییر حوزه انتخابیه خود به اصفهان را ندارم اما در کنار آقایان مقتدایی از حوزه انتخابیه اصفهان، دکتر ترکی از حوزه انتخابیه فریدن و چادگان و دکتر جان نثاری و تعداد دیگری از کاندیدای دیگر در سطح استان اصفهان در این لیست حضور دارم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار