اتفاقات آبانماهی 93؛
تابناک: گرچه زاینده رود توانست دل مردم شهر و شرق را شاد کند اما گذرش به تالاب خشک و بی جان گاوخونی نیفتاد و این تالاب همچنان از دیدار آب محروم ماند.
کد خبر: ۱۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 02 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تداوم خبرهایی در خصوص حادثه اسید پاشی اصفهان و مانور شایعات و واقعیات در این مورد تا باز شدن زنده رود و حاکم شدن روح شادی در بین مردم اصفهان که مدتها از واقعه اسیدپاشی احساس نشاط اجتماعی را از دست داده بودند، خبرهای آبانماهی 93 بود.

آسیب به بناهای تاریخی و میراث فرهنگی اصفهان که هر از گاهی خبر آن دل میراث دوستان اصفهان را آزرده خاطر می کند در آبانماه هم دست از سر بناهای تاریخی اصفهان بر نداشت و شهرداری اصفهان طی اقدامی برای ساخت فاز دوم تله کابین صفه، بخشی از دیوار قلعه شاه دژ که مربوط به دوره ساسانی است، را تخریب کرد.

فریدون اللهیاری ، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، با بیان اینکه شهرداری اصفهان در راستای ساخت فاز دوم تله‌کابین صفه بخشی از دیواره‌های قلعه شاه‌دژ را تخریب کرده‌ است گفت: شهرداری اصفهان بدون مجوز از میراث فرهنگی بخشی از سنگ‌های این قلعه را برای مصارفی برداشته که اقدامی غیر‌قانونی محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه این عمل شهرداری اصفهان پیگرد قانونی دارد، تاکید کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی فاز دوم تله کابین صفه به دلیل تخلفات شهرداری اصفهان متوقف شده است.

ماجرای تلخ اسیدپاشی به صورت برخی بانوان اصفهانی که روح امنیت را از کالبد شهر برای مدتها
گرفته بود، واکنش بسیاری از مسئولان را در پی داشت و قوه قضاییه اعلام کرد که مجدانه پیگیر این حوادث است.

در همین راستا سخنگوی قوه قضاییه به اصفهان آمد و در میان خبرنگاران از آخرین اقدمات و پیگیری های دستگاه قضایی دراین خصوص خبر داد.

معاون اول قوه قضائیه توضیح داد: تاکنون فرد عامل یا عاملان اسیدپاشی و یا مباشر مربوط به قضیه اسیدپاشی دستگیر نشده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: برخی جریانات غیر خودی، ضد انقلاب و یا افراد غافل شایعات زیادی را در این استان یا سایر استان‌ها ایجاد کردند، در حالی که در سال 93 فقط دو مورد اخیر با اسیدپاشی جراحات زیادی به وجود آورده است و دو مورد دیگر اسیدپاشی با جوهر نمک بوده که صدمات کمتری داشته و برای همین حساسیت ویژه‌ای ایجاد نکرده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شایعه شده است که عامل یا عاملان اسیدپاشی از کشور خارج شده‌اند، گفت: به هیچ‌وجه تأیید نمی‌کنم که عامل یا عاملان اسیدپاشی از کشور خارج شده‌اند، چراکه هیچ سندی در مورد این قضیه نداریم؛ عکسی هم در این زمینه وجود ندارد و هم‌اکنون قاطعانه در مورد این قضیه نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

همچنین در این ماه طرح تحقیق و تفحص از شهررویاها نیز کلید خورد و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در این مورد با تأکید بر اینکه 8 تن از اعضای شورای شهر درخواست تحقیق و تفحص در شهر رؤیاها را داشتند که تحقیق و تفحص از شهر رؤیاها و قرارداد و مسائل اجتماعی و مسائل بهره‌برداری آن صورت بگیرد،گفت: طرح تحقیق و تفحص از شهربازی شهر رؤیاها با 11 رأی موافق در جلسه علنی شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه 7 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مخالف این طرح بودند و به این طرح رأی ندادند، ادامه داد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در مردادماه امسال قرار بود که در ورودی شهربازی شهر رؤیاها از هر نفر 5 هزار تومان دریافت شود و دستگاه‌ها از 3 تا 7 هزار تومان نیز قیمت‌گذاری شود.

واشیانی‌پور با بیان اینکه اما شهرداری اصفهان این مصوبه را امضا نکرد و ورودی 40 هزار تومانی از هر نفر در شهربازی شهر رؤیاها دریافت می‌کند، تأکید کرد: شهرداری اصفهان بر خلاف مصوبه شورای شهر عمل می‌کند و زمانی که دلیل آن را پرسیدیم، شهرداری عنوان کرد که شریک چینی این موضوع را نمی‌پذیرد.

بازشدن دریچه های سد زاینده رود بعد از 15 ماه خشکی رودخانه در اصفهان، خبری خوش برای مردم این استان به ویژه مردم و کشاورزان شرق بود.

بازگشایی رودخانه در روزهایی که خبرهای تلخ اسیدپاشی خاطر مردم را مکدر کرده بود توانست کمی از درد شهر را بکاهد و جریان دوباره آرامش را ایجاد نماید.

این آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان پایش به اصفهان باز شد.

گرچه زاینده رود توانست دل مردم شهر و شرق را شاد کند اما گذرش به تالاب خشک و بی جان گاوخونی نیفتاد و این تالاب همچنان از دیدار آب محروم ماند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار