معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان همدان با بیان اینکه استاندارد ملی سطح مناطق تحت مدیریت 12 درصد مساحت کل کشورها باید باشد، اظهار کرد: در استان همدان فقط 3.1 درصد از مساحت استان به مناطق تحت مدیریت اختصاص پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۸۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 13 February 2016

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با بیان اینکه استاندارد ملی سطح مناطق تحت مدیریت 12 درصد مساحت کل کشورها باید باشد، اظهار کرد: در استان همدان فقط 3.1 درصد از مساحت استان به مناطق تحت مدیریت اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا،"سیدعادل عربی" با تاکید بر اینکه استان همدان دارای 6 منطقه حفاظت‌شده و 12 منطقه شکار ممنوع است، تصریح کرد: سطح مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست در استان بسیار پایین‌تر از استاندارد ملی است چرا که برای افزایش سطح این مناطق با مخالفت ارگان‌های متولی مواجه هستیم.

وی درخصوص نظارت بر مناطق حفاظت‌شده گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و پاسگاه محیط‌بانی وظیفه نظارت بر این محیط‌ها را بر عهده دارند همچنین نیروهای مستقر و مسلح به صورت شبانه‌روزی از این محیط‌ها حراست می‌کنند.

عربی ادامه داد: در مناطق شکار ممنوع عمدتا گشت‌های سیار محیط‌زیست با توجه به گزارشات ارسال شده در این مناطق حضور می‌یابند که عمدتا این سرکشی‌ها دو یا سه بار در هفته حادث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این گزارشات عمدتا از سوی مردم، کوهنوردان، طبیعت‌گردان‌ها و شکارچیان قانونمند ارسال می‌شود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با بیان اینکه پرندگان شکاری از گونه‌های در معرض انقراض استان همدان هستند، تصریح کرد: از جمله این پرندگان می‌توان به بالابان، کرکس مصری و عقاب شاهی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در استان همدان 40 گونه پستاندار، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهی، 4 گونه دوزیست و 182 گونه پرنده وجود دارد.

عربی با اشاره به اینکه این اداره به تنهایی قادر به حفاظت از محیط زیست نخواهد بود، یادآور شد: برای حفاظت از محیط‌زیست باید همه ارگان‌ها تلاش کنند چرا که طبق اصل 50 قانون اساسی این امر وظیفه همه مردم است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار