مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان از برنامه برگرداندن سبوس به چرخه مواد غذایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 14 February 2016

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان از برنامه برگرداندن سبوس به چرخه مواد غذایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

به گزارش فارس،محمدمهدی فرشچیموحد با بیان اینکه شرکت غله سه وظیفه اصلی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: خرید و ذخیره‌سازی گندم، تحویل آن به کارخانجات آرد و نیز تحویل آرد به نانوایی‌ها سه وظیفه اصلی این شرکت است.

وی از جمله اقدامات افزایش کیفیت نان در استان را ورود و ذخیرهسازی گندم خارجی دانست و گفت: تفکیک گندم‌های داخلی بر اساس کیفیت، خرید و ذخیره‌سازی گندم کیفی در کمیسیون کارخانجات آردسازی، اختلاط گندم‌های وارداتی و داخلی، آموزش کارگران شاغل در نانوایی‌ها با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و پیگیری ورود آرد دروم به استان به منظور اختلاط گندم از اقدامات مهم در راستای افزایش کیفیت نان بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان با بیان اینکه برای تهیه نان با کیفیت مورد نیاز مردم گندم با کیفیت خریداری و ذخیره‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته به منظور اختلاط گندم داخلی و وارداتی، یک کشتی گندم از کشورهای مختلف خریداری و وارد استان شد.

وی با بیان اینکه سال 92 اختلاط گندم خارجی با گندم داخلی 50 به 50 بود اما اکنون برخی کارخانجات از گندم خارجی استفاده نمی‌کنند، گفت: این مسئله از طرفی نشان‌دهنده این می‌تواند باشد که گندم استان با کیفیت بوده و نیاز به گندم خارجی نیست.

فرشچی‌‌موحد با بیان اینکه اخیراً گندمی با نام «دروم» با کیفیت بالا در استان خریداری و ذخیره‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: این نوع گندم بیشتر در کارخانجات ماکارونی استفاده می‌شود اما به دلیل کیفیت بالا، املاح معدنی و ویتامین‌های مختلف استفاده آن در نان نیز می‌تواند مفید باشد.

وی به آموزش کارگران نانوایی‌ها با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش دولت به ارائه نان با کیفیت به مردم اما در این راستا با خلأ آموزش مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان ادامه داد: به همین دلیل اتحادیه نانوایی‌ها را موظف کرده‌ایم تا کارگران نانوایی‌ها آموزش لازم را در پخت ببینند.

وی با اشاره به درخواست مرکز بهداشت نسبت به قطع سهمیه آرد نانوایی‌ها متخلف گفت: با اعلام واحدهای فاقد شرایط بهداشتی لازم توسط مرکز بهداشت استان این شرکت نسبت به قطع سهمیه و رفع نواقص اقدام خواهد کرد.

فرشچی‌موحد با بیان اینکه اخیراً برنامه‌ای را توسط دانشگاه علوم پزشکی در دست پیگیری داریم و آن برگرداندن سبوس به چرخه مواد غذایی است، افزود: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه قبلاً متأسفانه میزان سبوس‌گیری در برخی از نانوایی به 18 درصد نیز می‌رسید، گفت: سعی داریم میزان سبوس‌گیری در نان را به میزان استاندارد برسانیم تا سبوس به چرخه غذایی بازگردد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 همدان افزود: وجود سبوس در نان انسان را از ابتلا به بسیاری امراض نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و ... مصون می‌دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار