دبیر ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه از اجرای تورهای استان‌گردی و برپایی جنگ‌های شادی در محوطه‌های تاریخی بیستون و طاقبستان طی ایام نوروز سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۸۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 14 February 2016
دبیر ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه از اجرای تورهای استان‌گردی و برپایی جنگ‌های شادی در محوطه‌های تاریخی بیستون و طاقبستان طی ایام نوروز سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اصغر رشنو عصر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه به تشریح وظایف کمیته‌ها و دستگاه‌های مختلف این ستاد برای آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی پرداخت و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام را بیان کرد.

وی، ایجاد کمپ‌های اقامتی در پارک‌های استان، ایجاد مراکز اطلاع‌رسانی در ورودی شهرها و مراکز پرترافیک، زیباسازی شهرها، اجرای برنامه اتوبوس گردشگری، برگزاری مراسم نورافشانی و... را از برنامه‌های شهرداری‌های استان اعلام کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: سازمان اتوبوس‌رانی نیز در این ایام به اجرای تورهای استان‌گردی پرداخته و افزایش زمان‌ سرویس‌دهی را در دستور کار دارد.

رشنو افزایش تعداد قضات کشیک در ایام پیک سفر را از برنامه‌های دادگستری برشمرد و گفت: ساماندهی نانوایی‌های استان برای ارائه خدمت در ایام پیک سفر، افزایش ساعت کاری نانوایان، برقراری شیفت‌های کاری، افزایش سهمیه آرد و ساماندهی نانوایان سیار در مراکز پرتردد و تجمع گردشگران نیز از برنامه‌های شرکت غله و بازرگانی است.

به گفته وی، اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بازنگری کلی سرویس‌های مجتمع‌های خدمات بین‌راهی، افزایش ناوگان اتوبوس‌رانی بین شهری،‌ اجرای طرح ایمنی اتوبوس‌ها و... را در دستور کار قرار خواهد داد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره‌ بازی‌های بومی و محلی، مسابقات و مراسم کشتی پهلوانی در مراکز تفریحی و نمایش حرکات ورزش باستانی در مراکز تفریحی و پارک‌ها را از برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان عنوان کرد.

رشنو با بیان اینکه اداره‌کل هواشناسی استان نیز وظیفه به روز کردن سایت اینترنتی خود و ارائه اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی به مردم و دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان دارد، افزود: نصب هشدارهای ویژه در جاده‌ها و مکان‌های تفریحی به منظور جلب مشارکت مردمی برای صیانت از منابع طبیعی و حیات وحش از وظایف اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان است.

وی انجام گشت‌های متناوب برای مراقبت از پارک‌های جنگلی و جلوگیری از حریق‌های احتمالی و نصب تابلو و بنرهای معرفی پارک‌های جنگلی و منابع طبیعی در سطح جاده‌های استان را از برنامه‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری بیان کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تشکیل تیم‌های نظارتی و نظارت مستمر بر مشاغل مرتبط گردشگری، کنترل دائمی آب شرب مصرفی و مراکز توزیع آب و یخ، تجهیز بیمارستان‌ها و ناوگان بهداشتی و درمانی، ساماندهی داروخانه‌های شبانه‌روزی و... نیز از وظایف دانشگاه علوم پزشکی است.

رشنو در مورد وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز گفت: این سازمان وظیفه تهیه برنامه شیفت برای مشاغل خاص، ایجاد بازارهای میوه و تره‌بار قبل و در طی ایام نوروز و نظارت بر اصناف و واحدهای خدماتی را بر عهده دارد.

وی فعال‌سازی سامانه اطلاع‌رسانی آنلاین جاده‌های استان، افزایش پارکینگ‌ در جاده‌ها و برنامه‌‌ریزی برای گشت‌های ویژه امدادی را از وظایف راه و شهرسازی عنوان کرد و ادامه داد: جهت‌دهی کاروان‌های راهیان نور استانی به مناطق جنگی، ساماندهی مراکز جنگی برای امکان بازدید، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات ویژه در ایام پیک سفر و همکاری بسیج با نیروهای انتظامی برای افزایش ضریب امنیتی استان از برنامه‌های تدارک دیده شده برای سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه افزایش سهمیه سوخت مجتمع‌های بین‌راهی و جایگاه‌های شهری را از مهمترین وظایف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد و افزود: اجرای برنامه سفر ارزان‌قیمت در محوطه طاقبستان، ایجاد غرفه‌های صنایع دستی، اجرای موسیقی محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و بازارچه‌های سنتی و برگزاری جنگ‌های شادی با اجرای حرکات موزون در محوطه‌های تاریخی بیستون و طاقبستان نیز از وظایف اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

رشنو تهیه و چاپ 100 هزار جلد کتابچه ویژه نوروز و تهیه 200 هزار نسخه برای معرفی جاذبه‌های استان را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: افزایش ساعات کاری موزه‌ها و مراکز تاریخی و تفریحی استان و به کارگیری 200 راهنمای گردشگری نیز در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار