معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گفت: 2 میلیارد و 600میلیون تومان صرف پوشاک ایتام از درآمد موقوفات در آستانه سال جدید می شود.
کد خبر: ۱۸۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 16 February 2016

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گفت: 2 میلیارد و 600میلیون تومان صرف پوشاک ایتام از درآمد موقوفات در آستانه سال جدید می شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام "احمد شرف خانی" در چهارمین جشنواره "وقف چشمه های جوشان" اظهار کرد: ساختار وقف بر پایه دائمی بودن به صورت ماندگار و مانا باقیمانده و مانند صدقه ثواب لحظه ای ندارد.

وی همچنین با اشاره به تجلی هنر در کشور ایران یادآور شد: هنرمندان ایرانی میتوانند به وسیله زیبایی های نهفته در هنر تمدن ایران اسلامی را به تصویر بکشند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف گفت: اگر بخواهیم هنر خود را وقف کنیم باید بتوانیم زیبایی های وقف را در جامعه ترویج داده و فرهنگ وقف را در قالب هنرهایی مانند عکاسی بگنجانیم.

وی در ادامه عنوان کرد: 173 هزار موقوفه به طرح های گوناگون در کشور وجود دارد که به اندازه یک فیلمنامه بزرگ بوده و میتوان با به تصویر کشیدن این موقوفات آینده موقوفات کشور را تأمین کنیم.

حجت الاسلام شرف خانی افزود: مفهوم وقف به معنای موقوفات دینی نبوده و در حوزه هسته ای و اطعام حیوانات نیز موقوفات گسترده ای در ایران وجود دارد و همچنین 25 درصد از بیمارستان ها و درماندگاههای دولتی کشور نیز از موقوفات هستند.

وی از فعالیت 500 دانشگاه در کشور خبر داد و گفت: بیش از هزار مدرسه در کشور بوده و وقف در کشور ما به عنوان یک انفاق بی منت است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کشور نیات واقفان در کشور را افزون بر 807 نوع وقف برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و 400هزار نفر مستاجران موقوفات هستند که ثبت 3 هزار وقف جدید در سال 94 از عجایب نیات واقفان در کشور است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار