رئیس شبکه دامپزشکی چالدران گفت: امسال 644 راس دام علیه بیماری سل تست شدند.
کد خبر: ۱۸۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 15 February 2016

میثم سپاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  اظهار کرد: سل یکی از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام بوده از این‌رو مبارزه با این بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از بیماری سل در جمعیت دامی شهرستان چالدران اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است، تصریح کرد: امسال 644 راس دام علیه بیماری سل تست شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی چالدران با بیان اینکه مبارزه با این بیماری از نظر اقتصادی و بهداشتی حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در این خصوص دام‌ها نسبت به وجود این بیماری تست می‌شوند.

سپاهی با بیان اینکه وضعیت در این شهرستان قابل قبول بود، تصریح کرد: در تست‌هایی که از دام‌های این شهرستان انجام شد، 92 درصد تست‌ها نشانگر عدم وجود بیماری سل در دام‌ها بود.

وی با بیان اینکه این بیماری نوعی بیماری عفونی و مشترک بین انسان و دام است، خاطرنشان کرد: بیماری سل که عمدتاً گاوها به آن مبتلا می‌شوند، تقریباً تمام اندام‌های بدن دام را درگیر می‌کند.

این مسئول انواع این بیماری را مزمن به اشکال نودولار، ارزنی و یا ترشحی عنوان کرد و گفت: لاغری، کاهش وزن، سرفه و کاهش مقدار شیر از علائم بیماری سل در دام‌ها است که در صورت عدم تشخیص به موقع سبب صدمات جبران‌ناپذیری در صنعت دامپروری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار