معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی گفت: چهارشنبه جشنواره گره‌زرین فرش دستباف آذربایجان‌غربی در شاهین‌دژ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۸۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 15 February 2016

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  با اشاره به برگزاری جشنواره گره‌زرین فرش دستباف آذربایجان‌غربی در شاهین‌دژ اظهار داشت: در این جشنواره که روز چهارشنبه در شهرستان شاهین‌دژ برگزار می‌شود از بافندگان، طراحان، رفوگران و پیشکسوتان فرش دستباف استان تجلیل می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با بیان اهداف برگزاری این همایش استانی گفت: برای نشان دادن جایگاه و نیز ارتقاء منزلت بافندگان فرش دستباف، این جشنواره در شهرستان شاهین‌دژ با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بی‌تردید شهرستان شاهین‌دژ از قطب‌های مهم فرش دستباف در استان آذربایجان‌غربی بوده و 11 هزار نفر بافنده در آن فعال هستند.

دهقان با ابراز تاسف از اینکه بزرگترین مشکل فرش دستباف استان و حتی کشور، بازاریابی و صادرات فرش به سبب تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی است بیان کرد: عمده مصرف‌کننده فرش دستباف ایران، کشورهای اروپایی و آمریکا به خاطر توسعه یافتگی و وضعیت درآمدی مناسب آنان است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: هم‌اکنون 60 تا 70 درصد فرش دستباف استان به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار