مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از کاهش 5.8 درصدی آب بدون درآمد در استان همدان طی 4 سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۸۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 17 February 2016

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از کاهش 5.8 درصدی آب بدون درآمد در استان همدان طی 4 سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا،"سیدهادی حسینی‌بیدار" با بیان اینکه میزان هدررفت واقعی آب طی 9 ماهه امسال، 14.8 درصد بوده، تصریح کرد: میزان هدررفت ظاهری آب نیز طی سال‌جاری 8.9 درصد برآورد شده است.

وی به عملکرد شرکت آبفای استان همدان در خصوص کاهش آب بدون درآمد طی چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: اصلاح شبکه به طول 134 کیلومتر، استانداردسازی 6 هزار و 294 فقره انشعابات آب فرسوده، شناسایی و مرئی‌سازی هزار و 800 دستگاه شیرآلات شبکه توزیع، نصب 17 دستگاه ارتفاع‌سنج در شهرستان‌ها و نصب 46 دستگاه شیر فشارشکن در شهرستان‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از هدررفت واقعی آب بوده است.

حسینی‌بیدار رفع نشت هفت باب مخزن فرسوده در شهرستان‌های همدان، ملایر، مریانج، فامنین، تویسرکان، سرکان و کبودراهنگ را از دیگر اقدامات شرکت آبفا در خصوص پیشگیری از هدررفت آب دانست و عنوان کرد: 43 دستگاه کنترل‌گر فشارشکن نیز در شهرستان‌های همدان، تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و دمق بدین منظور نصب شده است.

وی به نصب 50 دستگاه فشارشکن لاگردار در شهرستان همدان، تویسرکان، ملایر و نهاوند اشاره کرد و افزود: نشت‌یابی شبکه توزیع آب شهرستان‌های همدان، مریانج و تویسرکان به طول هزار و 87 کیلومتر از دیگر اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از هدررفت واقعی آب بوده است که از این محل معادل 60 لیتر بر ثانیه آب صرفه‌جویی می‌شود.

حسینی‌بیدار تصریح کرد: شناسایی و تبدیل دو هزار و 726 فقره انشعاب آب غیرمجاز به مجاز، تعویض کنتورهای خراب مشترکین به تعداد 31 هزار و 85 دستگاه، نصب 33 دستگاه فلومتر در ورودی و خروجی مخازن شهرهای استان و جمع‌آوری 110 فقره انشعابات فضای سبز شهرداری شهرها از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور کاهش هدررفت ظاهری آب بوده است.

وی تهیه و استقرار سیستم جامع GIS در برخی شهرستان‌های استان را از عوامل تاثیرگذار بر کاهش آب بدون درآمد عنوان کرد و گفت: تهیه سیستم GIS شهرستان‌های فامنین، تویسرکان و جورقان نیز در حال انجام است.

حسینی‌بیدار ادامه داد: 73 دستگاه شیر الکترونیکی و 254 دستگاه شیر اهرمی در مدارس، ادارات، بیمارستان‌ها و مساجد شهرستان همدان به منظور پیشگیری از هدررفت آب نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان برگزاری دوره آموزشی کاهش آب بدون درآمد برای 90 نفر از پرسنل شرکت را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و افزود: برگزاری دوره آموزشی استفاده از نرم‌افزار GIS برای 30 نفر از همکاران همچنین برگزاری دوره آموزشی آشنایی با تجهیزات لوله‌یاب، فلزیاب و نشت‌یاب برای 40 نفر از پرسنل از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

وی در پایان به طرح‌های آینده شرکت آبفا در خصوص کاهش هدررفت آب اشاره کرد و یادآور شد: کنترل و جمع‌آوری انشعابات فضای سبز شهرداری، مدیریت فشار، بالا بردن سرعت رفع حوادث و اتفاقات، پیمایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز، زون‌بندی شبکه توزیع آب شهرستان‌های همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد همچنین تعویض کنتورهای خراب با قطر بالا از اقداماتی است که طی سال‌های آینده در دستور کار این شرکت قرار خواهد گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار