تلخ و شیرین میزبانی نوروزی؛
تابناک: نوروز امسال هزار و 349 خودروی حادثه ساز در جاده های استان اصفهان توقیف شدند.
کد خبر: ۱۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 03 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تعطیلات سال جدید و سفرهای نوروزی به ایستگاه آخر خود رسید و میهمانان هر شهر یا تاکنون به خانه های خود بازگشته اند یا راه بازگشت را طی می کنند.

استان اصفهان یکی از پرترددترین جاده ها را در این روزها به خود دید و حدود چهار میلیون مسافر در این ایام حدود 16 روزه اصفهان و شهرستان های آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده بودند.

انصافا میزبانی اصفهانی در پذیرایی از میهمانان نوروزی خود در نوع خود بی نظیر بود و یکی از امتیاز های شهر اصفهان در این زمینه، نوع اسکان مسافران خود بود که تمام تلاش ها برای حداقل اسکان ها در فضای باز آن هم که آن هم به صورت هدایت شده و با برنامه ریزی صورت گرفت، به کار گرفته شد.

استفاده از ظرفیت، منازل، مدارس، خوابگاه ها برای اسکان از جمله تدابیر ویژه ای بود که رضایت خاطر مسافرانی که نتوانستند در هتل ها و مهمان پذیرهای این شهر اقامت داشته باشند، را جلب کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان که در نیمه نخست سفرهای نوروزی تعداد مسافران استان اصفهان را حدود چهار میلیون نفر ذکر کرده بود در آخرین مصاحبه خود در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی گفت: در نیمه دوم استقبال مسافران خوب بوده و نسبت به نیمه نخست تغییر چندانی نداشته است.

این بدین معناست که تعداد گردشگران نوروزی اصفهان به همان تعداد قبلی باقی مانده است.
البته آمار تردد در جاده های استان اصفهان آمار دو برابری در مقایسه با مسافران اسکان یافته در استان را نشان می دهد. که این امر نیز ناشی از ویژگی ترانزیتی و در مرکزیت بودن استان اصفهان برای برقراری اتصال بین استان های دیگر کشور با هم بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تردد بیش از ۷ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان اصفهان از ابتدای نوروز ۹۴ تاکنون ثبت شده است.

سرهنگ رضا رضایی اظهار داشت: این میزان تردد خودرو در جاده های استان در این مدت 9 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

وی هم چنین با بیان اینکه نوروز امسال هزار و 349 خودروی حادثه ساز در جاده های استان اصفهان توقیف شدند، افزود: هم زمان با روز طبیعت، 22خودروی حادثه ساز در جاده های استان توقیف شدند که سرعت بالا و سبقت غیرمجاز از تخلفات رانندگان حادثه ساز این خودروها بود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از افزایش 30 درصدی توقیف خودروهای حادثه ساز در جاده های استان اصفهان در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: در نوروز امسال، استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و کرمان در ردیف پرتصادف‌ترین استان‌های کشور بودند.

محمد حسن قائدیها، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه بالغ بر 13 هزار کلاس و هزار و 200 واحد آموزشی در سطح استان برای رفاه حال مسافران نوروزی فراهم شده، اظهار داشت: تا به امروز نزدیک به 88 هزار و 895 خانواده بالغ بر 395 هزار و 873 نفر در استان اصفهان و نزدیک به 57 هزار و 782 خانواده بالغ بر 257 هزار و 317 نفر در شهر اصفهان اسکان داده شده‌اند.

سید جلال هاشمی‌نژاد، با اشاره به جابجایی مسافران نوروزی در شهر اصفهان اظهار داشت: از 28 اسفند ماه تاکنون 239 هزار و 199 مسافر وارد پایانه‌های 5 گانه مسافربری شهر اصفهان شده‌اند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان درباره تعداد مسافران به خارج از شهر اصفهان افزود: 293 هزار و 480 نفر نیز از طریق پایانه‌های مسافربری شهر به خارج از اصفهان سفر کرده‌اند.

به هر روی با وجود اینکه تلفات جاده ای مسافرت های نوروزی تلخ ترین بخش این سفرها بود اما تمایل مردم برای گردشگری داخلی و ایجاد فرصت های لازم از سوی مسئولان برای این حرکت مثبت که تاثیر مستقیم بر اقتصاد شهرها و رونق فرهنگ گردشگری خواهد داشت، روی خوشایند سکه سفرها بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار