فرماندار شهرستان طارم گفت: توجه به ایجاد مشاغل مولد و پایدار در روستاهای استان زنجان امری ضروری است.
کد خبر: ۱۸۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 17 February 2016
مراسم افتتاح کارگاه صنایع تبدیلی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید مطهری طارم با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولین شهرستانی و مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان طارم برگزار شد.

فرماندار شهرستان طارم، آموزش‌های مهارتی را یکی از نیازهای اساسی و تاثیرگذار در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان دانست و اظهار کرد: این شهرستان در بحث تولیدات کشاورزی درکشور جایگاه ویژه‌ای دارد و حدود 15 درصد از تولیدات باغی و زراعی را در استان به خود اختصاص داده است.

علی باقری با اشاره به اینکه نبود صنایع تبدیلی مورد نیاز در این منطقه، کشاورزان را در تولید و فروش یاری کند، خاطر نشان کرد: راه‌اندازی و آموزش چنین کارگاهی دراین مرکز و شهرستان می‌تواند زمینه و بستر مناسبی را برای  مردم این منطقه فراهم کند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی صنایع تبدیلی کوچک بخشی از مشکلات مربوط به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی منطقه رفع شود.

فرماندار شهرستان طارم با اشاره به لزوم توجه به ایجاد مشاغل مولد و پایدار در روستاها به منظور توسعه همه‌جانبه روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر افزود: همواره بخشی از سیاست دولت بوده و با تشویق و ترغیب روستاییان به تشکیل صنایع تبدیلی خرد و کوچک در این منطقه را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند.

باقری با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم باید برای دستیابی به فرصت‌های شغلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرند، افزود: داشتن مهارت و فن، موجب ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بخش خصوصی، صنعت، اقتدار و توان مالی می‌شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ مهارت‌آموزی و تشویق جوانان و نوجوانان به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه‌ساز کارآفرینی، کاهش بیکاری و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی است و آموزش‌ها در صورتی منجر به اشتغال می‌شود که بازار محور باشد و برای حل ریشه‌ای معضل بیکاری و توسعه اشتغال مولد مطمئن راه فراگیری آموزش فنی و حرفه‌ای و راه‌اندازی مشاغل کوچک است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار