کد خبر: ۱۸۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 17 February 2016
به گزارش تابناک اصفهان، فضل‌الله کفیل در جلسه شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به نقش تأثیرگذار شوراها در جامعه به ‌ویژه حضور مردم در عرصه‌های مختلف، گفت: شوراها اهمیت و نتایج حضور حداکثری در انتخابات را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

وی با بیان اینکه حضور مردم شهرستان به ‌ویژه شرق اصفهان در تمامی انتخابات حضوری حداکثری و چشمگیر بوده، گفت: میانگین مشارکت مردم شرق اصفهان در دوره قبلی انتخابات بالای ۹۰ درصد بوده که نشانگر بصیرت و آگاهی بالای مردم شهرستان اصفهان است.

کفیل اظهار داشت: در حوزه اجرایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان اصفهان از ابتدای فرآیند انتخابات تمامی زمینه‌ها به‌ خوبی فراهم شده است و با ادامه این فرآیند و زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم شاهد برگزاری انتخاباتی بی‌نقص و فاخر و در تراز نظام جمهوری اسلامی و اصفهان باشیم.

وی به وضعیت مطلوب امنیتی سیاسی شهرستان و تعامل دوسویه مسئولان و مردم و همچنین هم‌زیستی بسیار خوب اقوام و اقلیت‌های مختلف در کنار یکدیگر اشاره کرد و افزود: اصفهان بر اساس تقسیم‌بندی‌های معاونت امنیتی وزارت کشور در وضعیت سفید قرار دارد و با بهترین شرایط در حال اجرای مقدمات برگزاری انتخابات است.

فرماندار اصفهان از شوراهای اسلامی به عنوان یاری‌دهندگان دولت و معتمدین مردم یاد کرد و گفت: شوراها از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در راستای برگزاری انتخاباتی با شکوه استفاده کرده و همچون ادوار گذشته یاری‌رسان نظام در برگزاری انتخابات باشند.

خط و نشان پلیس برای متخلفان فضای مجازی در انتخابات

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان نیز در خصوص تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: تخلفات انتخاباتی زیر ذره‌بین پلیس فتای استان قرار دارد و تمامی فعالیت‌های کاندیداها و هواداران آن‌ها در فضای مجازی رصد می‌شود.

وی با بیان این که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از طرف ستادهای انتخاباتی موضوع به مبادی ذیربط گزارش خواهد شد، بیان داشت: تاکنون تعداد معدودی از کسانی که اقدام به انتشار اخبار کذب و شایعات انتخاباتی در فضای مجازی می‌کردند، شناسایی و به مراجع قانونی تحویل شدند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان اظهار داشت: برابر ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی در فضای مجازی اخبار خلاف واقع را منتشر نماید مجرم محسوب شده و افزون بر اعاده حیثیت به حبس از ۹۱ روز تا دو سال زندان محکوم خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین مطابق مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی انتشار هرگونه اخبار کذب از نتایج بررسی صلاحیت‌ها و شمارش آراء انتخابات در فضای مجازی نیز جرم محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

شهریاری، یکی از آسیب‌های فضای مجازی در زمان تبلیغات انتخابات را شایعه‌پراکنی عنوان کرد و بیان داشت: پلیس به شهروندان توصیه می‌کند هنگام مشاهده مطلبی در اینترنتی قبل از این که آن را باور کنند و انتشار دهند، پیرامون آن موضوع تحقیق کرده و صحت آن را بررسی کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان‌ اصفهان فضای مجازی را محیط مناسبی برای شناخت کاندیداها ندانست و تاکید کرد: عده‌ای با اهداف و نیات خاص در صدد تخریب چهره‌های نامزدها و انتشار مطالب کذب و دروغ علیه آن‌ها هستند که در این زمینه از مردم انتظار داریم در صورت مشاهده، این‌گونه موارد را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی از سوی پلیس فتای استان انجام شود.

نامزدهای مشترک در لیست‌های اصولگرایی

اما در مورد لیست‌های انتخاباتی، انتشار برخی لیست‌های جدید در جبهه اصولگرایی نشان می دهد که برخی چهره‌های حاضر در لیست مجمع اصولگرایان اصفهان که پیش از این اعلام کرده بودند در لیست های دیگر حضور پیدا نخواهند کرد، برخلاف این ادعا، در لیست های جدید نیز حضور دارند.

پیش‌بینی‌ها در فضای سیاسی حاکی از آن است که برخی چهره‌های دیگر نیز ممکن است تا آخر وقت بستن لیست‌ها که امشب به پایان میرسد، نام خود را در لیست های دیگر جای دهند.

لیستی که امروز از جبهه اصولگرایان اصفهان در حوزه شهرستان اصفهان منتشر شد متشکل از چهره‌هایی است که در لیست های دیگر این طیف سیاسی نیز حضور دارند.

 احمد سالك كاشانی، عباس مقتدایی، حسن كامران، سید احمد نواب و نیره اخوان بیطرف افراد متشکل لیست انقلابی‌گرایان اصفهان هستند که به اذعان خود خارج از معیارهای حزبی شکل گرفته اند.

گفتنی است پیشتر اصولگرایان اصفهان نیز بر اساس تعاملات احزاب سیاسی فهرستی با عنوان اصولگرایان معرفی كرده اند و این دومین فهرست انتخاباتی است كه در اصفهان اعلام حضور می کند.
یکی دیگر از کاندیداهای اصولگرای اصفهان در حمایت از فهرست واحد اعلام شده و وحدت اصولگرایان از
حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف داد.

مهدی خلیلی با بیان اینکه هدف از انصراف، حفظ وحدت در جبهه اصولگرایان اصفهان است، اظهار داشت: انصراف نامزدهایی که در فهرست واحد اصولگرایان قرار نگرفته‌اند می‌تواند به حفظ وحدت و ایجاد رویه واحدی در حرکت جبهه اصولگرایی کمک کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار