حجت الاسلام سید رضا موسوی جزایری:
آیا رسانه ها در انتقال این موضوع به مردم کار کرده اند؟ آیا معاون وزیر و استاندار در استان وجود ندارد که کاندید شود؟ متاسفانه ملاک انتخاب مردم ما پشتوانه قومی افراد شده است و اینکه نباید ما خودمان را با استانهای دیگر مقایسه کنیم اما نباید هم چشممان را روی این واقعیت ببندیم و مطمناً خروجی کار افرادی که سوابقی مانند معاون وزیر و استاندار داشته اند خیلی متفاوت تر است
کد خبر: ۱۸۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 17 February 2016
 نشست صمیمی جمعی از اصحاب رسانه با حجت الاسلام سید رضا موسوی جزایری فرزند ارشد آیت الله جزایری در مورد انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی برگزار شد.

وی اظهار کرد: ولایت فقیه در قانون اساسی ما جایگاه خاصی دارد و نظام جمهوری اسلامی که در راس آن ولی فقیه حضور دارد و ابتکار حضرت امام (ره)است، ابتکار بسیار ارزشمندی می باشد.

حجت الاسلام جزایری گفت: مشروطیت و حاکمیت اسلام بر پایه ولایت بود که در سده گذشته هر کدام از این دو نظریه جمهوریت و حاکمیت اسلامی نمایندگانی جدی در بین روحانیون طراز اول داشت و حضرت امام با هوشمندی هر دو جریان را در نظام جمهوری اسلامی تلفیق کرده و آشتی داده است.

وی در مورد علت تبلیغات لجام گسیخته برخی در انتخابات خبرگان رهبری افزود: با توجه به اینکه انتخابات خبرگان ویژه روحانیون و علما است، انتظار بیشتری می رفت که در این انتخابات مانند انتخابات دیگر عمل نشود و افراد باید عملکرد و زندگینامه خود را در قالب بروشور تهیه کنند و چسباندن پوستر در معابر شهر کمی خوشایند نیست، زیرا در قضیه انتخابات باید شأن و جایگاه روحانیت حفظ شود.

امام جماعت مسجد حضرت آیت الله موسوی جزایری گفت: در دو سه ماه قبل به آقایان کاندید گفته شد که تبلیغات در حد اعلام حضور باشد اما متاسفانه ظاهراً کار از دست آقایان در رفته است و باید آنان بیشتر روی ستادهای تبلیغاتی خود نظارت داشته باشند. البته ممکن است گلایه ای مطرح شود که تبلیغات کم بوده و اثر نگذاشته است، اما باید شأن روحانیت این میان حفظ شود که ظاهراً برخی آقایان سرگرم شده اند و از نظارت بر ستادهایشان غفلت کرده اند.

موسوی جزایری در مورد حضور  آیت الله حسن زاده در انتخابات خبرگان رهبری افزود: امیدواریم که سوء تفاهم هایی که برای ایشان رخ داده است، برطرف شود. ایشان از روحانیون برجسته و وارسته هستند و شخص بنده هم پشت سر ایشان نماز می خوانم.

حجت الاسلام موسوی جزایری در مورد پیگیری یک سری مطالبات مانند انتقال آب کارون و زیرساخت های استان توسط آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: حضرت آیت الله موسوی جزایری این مطالبات را پیگیری می کردند که تا کنون برخی از آنها به دلیل مسائلی انجام نشده است، و آنچه از از دست ایشان برآمده از اول انقلاب تا کنون پیگیری شده، و برخی از موضوعات باید در شورای عالی امنیت ملی، مجلس و هیات دولت بررسی شود.

وی افزود: برای نمونه مسئله بین المللی شدن فرودگاه اهواز با تلاش های آیت الله جزایری صورت گرفته بود، زیرا پروازهای خارجی مانند پروازهای حج استان خوزستان در گذشته از فرودگاه شیراز انجام می شد که رفت و آمد در مسیر اهواز تا شیراز مخاطرات زیادی را برای مردم به دنبال داشت. همچنین وی در موضوع انتقال آب کاملاً مخالف هستند و جلساتی که با حضور وزرای قبلی و فعلی برگزار شده، تذکراتی داده اند.

حجت الاسلام سید رضا موسوی جزایری افزود: متاسفانه یکی از اشکالات موجود، درست انتخاب نکردن مردم است، آیا مردم ما این موضوع را متوجه شده اند که اگر اصفهان پیشرفت کرده، نمایندگان و اعضای شورای شهرشان چه سوابقی داشته اند؟ و یا کسی که با چندین سال سابقه اجرایی و ارتباطات موجود با مسئولین کشوری، متصدی شورای شهر شود، نتیجه این می شود که وقتی بخواهند کاری برای آن منطقه انجام دهد، دیگر زحمتی که روی دوش دیگران است، روی دوش آنان نیست. حال شما این موضوع را با انتخاب مردم اهواز مقایسه کنید، این یک مشکل فرهنگی است برای ما.

وی همچنین گفت: آیا رسانه ها در انتقال این موضوع به مردم کار کرده اند؟ آیا معاون وزیر و استاندار در استان وجود ندارد که کاندید شود؟ متاسفانه ملاک انتخاب مردم ما پشتوانه قومی افراد شده است و اینکه نباید ما خودمان را با استانهای دیگر مقایسه کنیم اما نباید هم چشممان را روی این واقعیت ببندیم و مطمناً خروجی کار افرادی که سوابقی مانند معاون وزیر و استاندار داشته اند خیلی متفاوت تر است.

حجت الاسلام سید رضا موسوی جزایری در مورد مشکلات فرهنگی در استان خوزستان گفت: تمام تلاش آیت الله جزایری در تربیت طلاب است، زیرا آنان فرهنگ دینی و مذهبی را بالا می ببرند، البته این موضوع کار زمان بری است. همچنین در کشور ما شهرهای سنتی مانند یزد و کاشان وجود دارند که سطح فرهنگی مردم آن بالاست که این موضوع نشان از کار فرهنگی روحانیون است. در استان خوزستان نیز چنین شهرهای وجود دارند و همیشه نتیجه حضور روحانیت کاهش درگیری ها، نزاع ها و بالارفتن سطح فرهنگی مردم شود. انشالله حضور روحانیت در خوزستان نوید بخش چنین هدفی باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار