پرونده ویژه سفر رییس جمهور-1
مهم ترین مسئله اصفهان نوع نگاهی است که به اصفهان دارند، اگر رئیس جمهور بتوانند نگاهی که به اصفهان هست را تغیر دهد خیلی از مشکلات حل می شود، متأسفانه هم دولت و هم مجلس به اصفهان به چشم یک استان برخوردار نگاه کرده که این مسئله دور از واقعیت و غیر عادلانه بوده و از همین رو استان با ضرر های بسیاری رو به رو بوده است.
کد خبر: ۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶ 31 January 2015

به گزارش تابناک، پس از اینکه مشخص شد، مقصد بعدی سفر کاروان تدبیر و امید اصفهان است، نکته قابل تأمل به عنوان سوال مردم مطرح شد،در حال حاضر مهم ترین مشکل مردم اصفهان چیست؟، مشکلات بسیاری از جمله وضعیت آب اصفهان، خشکی زاینده رود، مشکلات اشتغال استان، وضعیت صنعت اصفهان، طرح های تکمیل نشده و نیمه تکمیل شده استان و کشاورزی اصفهان از معضلات استان به اسم برخوردار دیار نصف جهان است.

حسینعلی حاجی دیلگانی در گفت و گو با تابناک پیرامون مهم ترین معضل استان اصفهان گفت: شهرستان هایی مثل برخورار، میمه و بخش مرکزی شاهین شهر از جمله شهرستانی هایی هستند که شهرستان محروم به حساب آمده و محرومیت از در و دیوار آن ها می بارد به نوعی که ما می گوییم اگر این شهرستان ها در استان هایی مثل یزد و چهارمحال بختیاری بودند تاکنون چند برابر اعتباراتی که در حال حاضر به آن تخصیص یافته، دریافت می کردند.

نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه " آیا با توجه به سفر روحانی امیدوار به تغیر زاویه دید به اصفهان هستید؟" افزود: از پیش درباره این مسئله نمی توان قضاوت کرد اما این انتظار را داریم که این نگاه به استان اصفهان عوض شود، سوال ما این است که چرا از مالیاتی که اصفهان می پردازد تنها 10 درصد به اصفهان باز می گردد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله آب یکی از مهم ترین معضلات اصفهان است، افزود: آب به عنوان یکی از مهم ترین مسائل استان اصفهان به شمار می آید که امیدواریم با توجه به قولی که روحانی در جلسه هیئت دولت به استاندار داده در این راستا شرایطی ایجاد شود که یکبار برای همیشه این مشکل حداقل در حد تصمیم گیری حل شود.

حاجی به اینکه رئیس جمهور قول داده مسئله بهشت آباد و تونل گلاب دو را شخصا بررسی کند، اشاره کرد و بیان کرد: استاندار در جلسه ای بیش از 1 ساعت برای روحانی درباره وضعیت آب استان گزارش داده که رئیس جمهور نیز قول مساعدت داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار