رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری بانک اطلاعاتی هنرمندان، از شناسایی ۶۰ درصد از اصحاب فرهنگ و هنر در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 19 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، مهدی روحی حمایت از هنرمندان را به‌عنوان یکی از بنیادی‌ترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی شهرستان برای ارتقای توانمندی هنرمندان دانست و افزود: تمامی حرکت‌های فرهنگی و هنری که با محور ارج نهادن به این حوزه و توسعه زمینه‌های فرهنگ و هنری صورت می‌گیرد قطعاً بسیار ارزشمند و از جایگاه والایی برخوردار است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با اشاره به مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر تصریح کرد: همایش تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر باهدف آشنایی بیشتر هنرمندان و آشتی آن‌ها با فضای فرهنگ و هنری شهرستان است که می‌تواند رویکردهای مثبتی را جهت برون‌رفت از معضلات فرهنگی شهرستان رقم زند.

تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر در نکا

به گفته روحی تجلیل و قدردانی از تلاش‌های ارزشمند پیشکسوتان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های شهرستان است، لذا در این راستا جشن هنرمندان ۳۰ بهمن‌ماه سال جاری جهت تکریم از زحمت‌های ارزشمند هنرمندان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی اجرای ترکیبی موسیقی محلی، سنتی، پاپ، مسابقه فرهنگی، تریبون آزاد، تجلیل از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری اعمم از هنرهای تجسمی، خوشنویسی، تئاتر، عکاسی، شعر، خبرنگاری و غیره را ازجمله برنامه‌های جشن هنرمندان برشمرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با اشاره به نقش‌آفرینی هنرمندان در عرصه‌های استانی بیان کرد: اگر آثار اصحاب فرهنگ و هنر دیده شود می‌تواند در مسیر شناسایی و مطرح‌شدن در سطح استان و کشور پیش رود لذا می‌توانند با آسودگی خاطر به نقش‌آفرینی در عرصه‌های استانی و ملی بپردازند.

مشکلات سالن فرهنگ و ارشاد نکا برطرف شد

روحی بابیان اینکه مشکلی در بخش نورپردازی سالن امیرالمؤمنین (ع) نکا وجود ندارد اظهار کرد: با رویکرد فرهنگی و تأمین بودجه، با استفاده از سلایق هنرمندها و رعایت استانداردهای هنری مشکلات بخش نور و صدا پردازی سالن فرهنگ و ارشاد نکا مرتفع شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با نوسازی و بهسازی نگارخانه و سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا هم‌اکنون این سالن در حد کاملاً مطلوب آماده ارائه خدمات‌رسانی به هنرمندان این شهرستان است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به شناسایی هنرمندان سطح شهرستان افزود: از دو ماه اخیر که بانک جمع‌آوری اطلاعات هنرمندان در سطح شهرستان آغاز شد تاکنون ۶۰ درصد از هنرمندان شهرستان شناسایی و شناسنامه‌دار شدندکه امیدواریم تا پایان سال این آمار در شهرستان افزایش یابد.

روحی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با رویکرد بسیار جدی متولیان فرهنگی بالغ‌بر ۱۵۰ استعداد جدید هنری در این شهرستان شناسایی و کشف شد که خوشبختانه با این عملکرد عرصه‌های فرهنگ و هنر برای هنر جویان فراهم می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار