آیت‌الله حسینی‌همدانی تشریح کرد
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه رأی‌دادن به افرادی که کوچکترین زاویه‌ای با نظام دارند درست نیست، گفت: در سخنان دولت تناقض‌هایی در بخش رکود یا خارج شدن از آن وجود دارد.
کد خبر: ۱۸۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹ 19 February 2016
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در نماز جمعه امروز کرج با اشاره به اینکه اهل تقوا در همه مراحل زندگی از هدایت‌های قرآن کریم بهره‌مند هستند، اظهار داشت: هیچ باطل و اختلافی در کتاب آسمانی قرآن کریم وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اهل تقوا همواره با قرآن کریم انس می‌گیرند و هدف اجتماعی و انسانی انبیا از آوردن قوانین الهی برپا کردن قسط و عدل بوده است، خاطرنشان کرد: باید در راستای تحقق عدالت اجتماعی توازن معیشتی در جامعه برقرار باشد.
خطیب نماز جمعه کرج با توجه به تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری برخی افراد که درصدد هستند با این موارد داشته‌های خود را به رخ مردم و دیگران بکشند، تصریح کرد: ظلم اقتصادی بزرگترین ظلم‌ها است که این امر توسط اسراف‌کاران پدیدار می‌شود.
وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسراف در جامعه و تقسیم نابرابر ثروت، مایه تضیع اموال عمومی و نعمت الهی است، گفت: مصرف باید تحت کنترل عموم مردم باشد چرا که اسراف مقدمه تجمل و اشرافی‌گرایی است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه اهل تقوا خدا را دوست دارند و خداوند نیز دوستدار این افراد است، اظهار داشت: اهل تقوا در کلیه بخش‌های مختلف زندگی باید برای خود دارای حریم باشند.
وی با اشاره به اینکه طبق برخی روایات روز 13 جمادی الاولی  شهادت حضرت فاطمه(س) است، افزود: علی‌رغم اینکه زندگی آن  حضرت در دنیا کوتاه بود اما برای بشریت در بخش‌های مختلف روش زندگی، مشی سیاسی، رعایت مسائل اقتصادی  و روش‌های علمی برای مردم الگو شد.
آیت الله حسینی‌همدانی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در طول زندگی بابرکت خود در برخورد با اطرفیان حساب‌شده عمل می‌کرد و توصیه می‌شود مردم بیشتر به خطبه آن حضرت دقت نظر داشته باشند و سخنرانان در این ایام به ترجمه محتوای این خطبه بپردازند.
وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) حتی پیکر مطهر خود را ابزاری برای رسوایی دشمنان قرار داد، اظهار داشت: وی برای مقابله با انحراف در رهبری در جامعه از فعالیت دریغ نکرد و مانند سپری محکم از امامت دفاع کرد و در یک جمله می‌توان به این نکته نیز اذعان داشت که یک زن مقابل طاغوت زمان خود ایستاد و قیام کرد.
امام‌جمعه کرج با ابراز "باید دید در این زمانه چه‌میزان فرمان‌بر ولی فقیه خود هستیم و در راستای احقاق حق دیگران تا چه‌حد از امیال خود می‌گذریم" گفت: مقام معظم رهبری دیده‌بان جامعه است، باید به گرای ایشان در رابطه با دشمن دقت نظر شود چرا که در صورت عدم توجه به رهنمودهای رهبری جامعه خسارات فراوانی را متحمل می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار خود با مردم تبریز باری دیگر به نکته و مبحث مهم شورای نگهبان تأکید داشتند که دشمن درصدد است برای تخریب این نهاد ارزشی جریان سازی‌های خاصی انجام دهد.
وی با تأکید بر اینکه به‌طور قطع حمله کنندگان به شورای نگهبان از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌اند، بیان کرد: عده‌ای به شورای نگهبان می‌تازند و برخی کاندیدا‌ها در مجلس شورای اسلامی و خبرگان به‌جای اعلام برائت به خدمات آن فرد اشاره می‌کنند که این جواب خطرناک است.
امام جمعه کرج با بیان "عدم اعلام برائت نسبت به این افراد نشان دهنده محبت داشتن به افرادی است که با نظام زاویه دارند که این مهم ابتدای نفوذ است" یادآور شد: رأی دادن به افرادی که کوچکترین زاویه‌ای با نظام دارند و در مواقع ضروری به‌جای دفاع از نظام تنها سکوت کردند، درست نیست.
وی با تذکر نسبت به اینکه علی‌رغم اینکه این کاندیدا از فیلتر شورای نگهبان گذر کرده‌ اما مردم باید دقت نظر لازم را نسبت به آن‌ها داشته باشند چرا که نسبت به افرادی که با نظام زاویه دارند اعلام انزجار نکرده‌اند، افزود: انتخابات پیش رو از جهات مختلف و مسائل داخلی و خارجی دارای اهمیت ویژه‌ای است.
وی با با ابراز اینکه برنامه‌هایی که استکبار علیه ایران در صحنه جهانی در دستور کار دارد بسیار گسترده است، افزود: آمریکایی‌ها به‌دنبال برقراری نظام و آرامش مورد نظر خود در منطقه هستند که توافق هسته‌ای تنها یک بخش از برنامه‌های کلان آن‌ها به‌شمار می‌رود، یکی از اهداف مشخص این آرامش، تأمین امنیت رژیم غاصب است که در سایه این امنیت انرژی منطقه را تصاحب کرده و لیبرالیسم را توسعه دهند.
خطیب نماز جمعه کرج تأکید کرد: نظریه‌پردازان آمریکایی قائل هستند چنانچه غرب بتواند عناصری از خود را در درون نهادهای اصلی نظام اسلامی وارد کند، جمهوری اسلامی را مهار کرده و منافع آن‌ها تأمین می‌شود از همین‌رو برای انتخابات برنامه دارند و کمترین هدف آنها درست‌کردن گرفتاری‌های داخلی برای از دست رفتن فرصت و توقف رشد علمی و توسعه همه‌جانبه کشور است، به همین سبب باید بصیر باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اعلام "باید بصیرت لازم در رأی به کاندیدای مورد نظر را در دستور کار داشته باشیم" اظهار داشت: مهم‌ترین خطر در مسیر راه ما جریان غرب‌گرا و وابسته است، افرادی که خود را آمان‌گرا و اصول‌گرا می‌دانند اما در حقیقت این گونه نیستند.
وی با تأکید بر اینکه کسانی که به کانون‌های قدرت وابسته هستند تلاش جدی دارند جریان اصیل و ناب انقلابی را از میدان خارج کنند، تصریح کرد: باید به تذکرات رهبری خوب گوش کنیم و در زندگی خود به کار بندیم.
خطیب نماز جمعه کرج با بیان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر مجلسی درست شود که دنبال حاکمیت اشرافی‌گری باشد مملکت را بدبخت می‌کند، اضافه کرد: در رأی به کاندیدای مورد نظر باید به عملکرد و نحوه خرج کردن آن‌ها و اینکه در طول مدت زندگی خود با چه‌کسانی ارتباط داشته‌اند؛ توجه کرد.
وی با تصریح بر اینکه دشمن درصدد است به دستگاه‌های تصمیم‌ساز کشور نفوذ پیدا کند از این رو باید با بصیرت در مقابل این توطئه برخاست تا پروژه نفوذ خنثی شود، گفت: برخی کاندیداها علی‌رغم اینکه هنوز به مجلس شورای اسلامی راه پیدا نکرده‌اند اما سخن از یک‌دست شدن مجلس و بردن پرونده فتنه به شورای امنیت ملی کشور می‌گویند و برای نظام خط و نشان می‌کشند از این رو مردم باید با بصیرت وارد میدان شوند.
آیت‌الله حسینی همدانی افزود: به‌طور قطع استکبار جهانی و دشمنان کشور دلشان برای ملت نسوخته و تنها اهداف خود را دنبال می‌کنند.
امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه مردم با حضور خود پای صندوق‌های رأی جوابی قاطع و عملی به این افکار و اقدامات داده و همواره شعار کوبنده مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند، اظهار داشت: تمام موارد مذکور مطرح شده باید در سطح استان مطرح شود، بنده به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان البرز همانند مقام معظم رهبری از بیان حقیقت خسته نمی‌شوم.
وی با ابراز اینکه انتخابات جلوه حضور و مشارکت برای تعیین و تکلیف آرمان‌های انقلاب و نظام است، تصریح کرد: مردم همیشه حاضر در صحنه این بار نیز علی‌رغم میل جبهه استکبار و هواداران داخلی خود با حضور در عرصه انتخابات چشم دشمنان کشور و اسلام را کور می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق و اصل قانون توسط نامزدهای انتخاباتی و همچنین عدم تخریب رقبا، گفت: باید سخنان ایجابی بیان و از طرح سخنان سلبی خودداری شود.
وی با اشاره به اقدام خوب شهرداری و سازمان زیباسازی کرج به‌سبب ایجاد فضاهای تبلیغاتی برای کاندیدا در سطح شهر، اظهار داشت: کاندیدا باید از این فضا برای تبلیغات خود استفاده کنند و برخی نیز نسبت به تخریب آن وارد عمل نشوند.
خطیب نماز جمعه شهر کرج با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات نباید مبحث مهم اقتصاد مورد غفلت واقع شود، افزود: باید مبحث مهم اشتغال، بیکاری، تورم و اقتصاد مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
وی با اعلام اینکه در سخنان دولت تناقض‌هایی در بخش رکود یا خارج شدن از رکود وجود دارد، گفت: اول اردیبهشت سال جاری لایحه خروج از رکود در مجلس تصویب شد، 15 شهریور مبحث خروج از رکود مطرح، 13 مهرماه 4وزیر در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردند رکود در آستانه بحران است و بعد از گذشت تمام این ضد و نقیض‌ها در سفر ایتالیای رئیس جمهور این مهم مطرح شد که معضل رکود در کشور حل شده است.
آیت‌الله حسینی همدانی با هشدار نسبت به اینکه این تناقض‌گویی‌ها سبب سردرگمی جامعه می‌شود، تصریح کرد: باید اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری مدنظر همگان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه اول اسفندماه سال 64 سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین فضل‌الله محلاتی است، افزود: هواپیمای این شهید عالی‌قدر در مسیر بازدید از مناطق جنگی توسط 2 فروند هواپیمای دشمن مورد هدف قرار گرفت و به فیض شهادت نائل  شد که روز شهادت وی تحت عنوان روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است.
امام جمعه کرج با اعلام اینکه جامعه روحانیت در 8 سال دفاع مقدس 3هزار و 417 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار داشت:  از هر هزار روحانی کشور 40 نفر در دوران دفاع مقدس شهید شدند در حالی که این امر در سایر اقشار از هر هزار نفر 4 نفر بوده است.
وی گفت: از مجموع شهدای روحانی 8 سال دفاع مقدس 36 نفر نماینده مجلس، 2هزار و 309 نفر عملیاتی، 20 نفر مسئول در قوه قضاییه، 88 نفر بیسیم‌چی، 53 نفر امدادگر، 43 نفر ائمه جمعه، 72 نفر امام جماعت، 50 نفر فرمانده، 23 نفر شهید سوانح هوایی، 15 نفر طلبه خواهر، 72 نفر شهید غواص و هزار و 47 نفر شهدای تبلیغی بودند.
آیت‌الله حسینی همدانی با ابراز "مراسم بدرقه ضریح حبیب‌بن مظاهر به کربلای معلی امروز بعد از اقامه نماز جمعه کرج انجام می‌شود" تأکید کرد: امید است بستر استفاده از فضای موجود در مصلای کرج بیش از گذشته فراهم شود و در طول هفته این فضا تعطیل نباشد چرا که مصلی قرارگاه ایمان و تقوا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار