کد خبر: ۱۸۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 19 February 2016

مدیر پرستاری دانشگاه علم پزشکی استان البرز گفت: بر اساس استانداردهای موجود بیش از 3 هزار نیروی پرستاری در البرز نیاز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز، سیما فیض‌الله‌زاده اظهار داشت: امروز جایگاه پرستاران تغییر کرده است و دیگر تنها مختص به مراقبت از بیماران نیست بلکه بسیاری از پرستاران در رشته‌های تخصصی فعال بوده و در امر پژوهش، تحقیق، امنیت بیمار و دیگر حوزه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به برنامه توسعه ششم یک‌سری از شاخص‌های حوزه پرستاری مانند شاخص نسبت پرستار به تخت، نسبت پرستار به پزشک و طرح ارتقای بهره‌وری و ایمنی پرستاران برنامه‌ریزی شده است.

فیض‌الله‌زاده با اشاره به اینکه 1900 پرستار در بخش دولتی در استان البرز مشغول به کار می‌باشند اظهار داشت: با توجه به جمعیت استان و تخت‌های موجود با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که با هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت بهداشت و معاونت توسعه دانشگاه بخشی از کمبود نیروی انسانی را توانستیم از طریق جذب نیرو به صورت شرکتی مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: ضریب استاندارد نیرو به تخت سه می‌باشد که در حال حاضر این ضریب در استان البرز یک و نیم می‌باشد و از نظر نیروی انسانی پرستار بیش از 3 هزار نیروی دیگر نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار