رئیس هیئت شطرنج استان همدان گفت: شطرنج‌بازان همدانی در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر با کسب نتایج مناسب خوش درخشیدند.
کد خبر: ۱۸۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 20 February 2016
رئیس هیئت شطرنج استان همدان گفت: شطرنج‌بازان همدانی در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر با کسب نتایج مناسب خوش درخشیدند.

به گزارش مهر،احمدعلی بابایی در همدان با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر اظهار داشت: در چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر، ۱۷ بازیکن و ۳ داور از استان همدان حضور داشتند.

وی افزود: شطرنج‌بازان همدانی در این مسابقات حضور بسیار مؤثر و ارزشمندی داشتند و توانستند ۶۰۰ ریتینگ بین‌المللی در پایان این مسابقات به ریتینگ شطرنج‌بازان همدانی اضافه کنند.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به نتایج شطرنج‌بازان همدانی در این مسابقات گفت: در جدول A که مختص شطرنج‌بازان دارای درجه بین‌المللی ۲۱۰۰ و بالاتر بود، امیر عرفان هاشمی داور بین‌المللی همدان به‌عنوان جانشین سر داور حضور داشت و استان همدان در این جدول، شطرنج‌بازی نداشت.

بابایی عنوان کرد: در جدول B که ۳۵۳ شطرنج‌باز دارای درجه بین‌المللی پایین‌تر از ۲۱۰۰ و بدون درجه شرکت داشتند، استان همدان ۱۵ نماینده داشت که سینا کوروند با کسب ۹ امتیاز از ۱۱ بازی و قرار گرفتن در مقام چهارم بهترین عملکرد را در بین شطرنج‌بازان همدانی داشت.

وی با اشاره به سایر نتایج این مسابقات بیان کرد: در جدول C (جدول بانوان) ۷۴ نفر شرکت داشتند که نشمیل کلوندی تنها نماینده استان بود و با کسب ۶.۵ امتیاز از ۹ بازی، هفتم شد.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان یادآور شد: در جدول D که ۱۹۲ نفر از نونهالان و نوجوانان دختر و پسر زیر ۱۴ سال حضور داشتند، نعیم کلوندی تنها نماینده استان موفق به کسب ۵.۵ امتیاز از ۱۱ بازی شد و در جایگاه ۸۴ ایستاد و در جداول مربوط به پسران زیر ۶ سال و دختران زیر ۶ سال، استان همدان شطرنج‌بازی نداشت و تنها هادی حیدریان به‌عنوان جانشین سر داور حضور داشت.

بابایی بابیان شطرنج‌بازان همدانی در مسابقات کشوری نتایج خوبی کسب می‌کنند، گفت: در تمامی مسابقات ملی و بین‌المللی که شطرنج‌بازان همدانی حضور پیدا می‌کنند شاهد کسب نتایج ارزشمند در این مسابقات هستیم که نشان از رشد روزافزون شطرنج همدان دارد.

وی عنوان کرد: شرکت در این مسابقات باعث افزایش ریتینگ شطرنج‌بازان همدان و افزایش تجربه خواهد شد و موتور محرکی برای حرکت سریع شطرنج استان می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان بابیان اینکه توجه به استعدادیابی باعث پشتوانه سازی خواهد شد، بیان کرد: کمیته استعدادیابی هیئت شطرنج استان همدان فعال بوده و در تمامی ایام سال پذیرای علاقه‌مندان به این رشته است.

بابایی افزود: به‌طورقطع با توجه به رده‌های سنی پایه در آینده، شطرنج استان همدان حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت و می‌توانیم اساتید مختلفی در این رشته داشته باشیم


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار