مدیر‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان:
تابناک: مدیر‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی و احقاق حقابه آن به عنوان مهم‌ترین مطالبه مردمی بر‌اساس مدیریت صحیح در حوضه‌ آبخیز و حوزه آبریز زاینده‌رود ضروری است.
کد خبر: ۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹ 31 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حمید ظهرابی در همایش بزرگ تالاب‌ها برای آینده ما که به همت سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استان، مسئولان و جوامع محلی با همکاری فرمانداری اصفهان برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به روز جهانی تالاب‌ها اظهار داشت: مدیریت زیست بومی عامل نجات حوزه آبخیز زاینده‌رود است.

وی با بیان مهم‌ترین کارکردها و فواید تالاب‌ها در محور‌های زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی افزود: گام‌های تحقق مدیریت زیست بومی شامل شناسایی ذی‌نفعان، تعیین گستره زیست بوم و برقرای ارتباط بین آن‌ها، تعیین ساختار کارکرد و مدیریت زیست بومی و به کارگیری ساز و کارهایی برای مدیریت و پایش آب برداشته شده است.

مدیرکل محیط زیست اصفهان تصریح کرد: همچنین مباحث اقتصادی تأثیر‌گذار بر ساکنان حاشیه زیست بومی و تعیین اثرات زیست بومی بر زیست بومی‌های مجاور بوده که در تصمیم‌گیری درست برای مدیران یک اکوسیستم آبی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت احیای تالاب گاوخونی بیان کرد: احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی و احقاق حقابه آن به عنوان مهم‌ترین مطالبه مردمی بر‌اساس مدیریت صحیح در حوضه‌ آبخیز و حوزه آبریز زاینده‌رود ضروری است.

ظهرابی خاطرنشان کرد: همه باید کاری کنیم که تالاب گاوخونی به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای اصفهان اجرایی شده و این تالاب بار دیگر زنده شود.

همایش تالاب‌ها برای آینده ما در سالن اجتماعات آموزش و پرورش در شهر ورزنه با استقبال گسترده مردم در روز جمعه برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :