مهدی پرستار شهری در توضیح آثاری که در این نمایشگاه ارائه داده است گفت: این آثار مبتنی بر تکنیک‌های مختلف تصویرسازی است که بخشی مربوط به‌کارهای تمام‌شده‌ام است و بخش عمده‌ی آن نیز کارهایی ست که می‌توان گفت پیش ‌زمینه‌ی کار است و حالت طراحی گونه دارد.
کد خبر: ۱۸۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰ 22 February 2016

نمایشگاه تصویرسازی‌های مهدی پرستار شهری در نگارخانه حوزه هنری استان همدان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان؛ در این نمایشگاه تعداد ۳۰ اثر با موضوعات مختلف به نمایش درمی‌آید که تکنیک آنها عموماً ترکیب مواد است.

وی، نگاه خاص‌ تر به سوژه‌های اطراف و به تصویر کشیدن آن در قاب هنری به‌طوری ‌که اثرگذاری بالایی داشته باشد را ویژگی اصلی آثار این نمایشگاه عنوان کرد.

این استاد دانشگاه هدف اصلی از به نمایش گذاشتن این آثار را آموزش عنوان کرد و افزود: بدنه فعال هنرهای تجسمی عموماً دانشجویان بوده و من در برخوردهایی که با آنها دارم متوجه می‌شوم در خیلی از مسائل تکنیکی که برای ما حل‌شده است دچار مشکل هستند.

پرستار شهری گفت: در خلق این آثار راه‌هایی که می‌توان فضای اطراف را با کمک طراحی و ترکیب ‌بندی به تصویرهای هنری تبدیل کرد مدنظرم بوده است و اینکه دانشجویانی که در آغاز راه هستند متوجه شوند که چطور می‌شود سوژه‌هایی که اطراف خودمی بینند را تصویری کنند.

این هنرمند ادامه داد: در حال حاضر در استان همدان امکان تحصیل در رشته تصویرسازی در مقاطع تکمیلی وجود ندارد که با توجه به ظرفیت بالای استان درزمینه‌ی انیمیشن جای خالی این رشته به‌شدت احساس می‌شود.

وی گفت: اگر امکان تحصیل دانشجویان این رشته در مقاطع بالاتر فراهم شود به‌طورقطع استعدادهای بیشتری فرصت بروز پیدا خواهند کرد و این هنر که صرفه اقتصادی بالایی هم دارد بیش‌ازپیش در استان تقویت خواهد شد.

مهدی پرستار شهری که در رشته ‌های نقاشی و تصویرسازی مشغول به فعالیت است در نمایشگاه‌های گروهی متعددی شرکت داشته و تجربه چند نمایشگاه انفرادی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

این نمایشگاه که دومین نمایشگاه مهدی پرستار شهری است تا ۱۴ اسفندماه میزبان علاقه‌مندان است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار