تابناک: رییس بخش نگهداری و تعمیرات شرکت پالایشگاه نفت اصفهان گفت: در حال حاضر مازوت تولیدی در پالایشگاه اصفهان به خارج از کشور صادر می‌شود، اما قرار است تا چند سال آینده برای تولید گازوییل یورو4 به کار گرفته شود.
کد خبر: ۱۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 04 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ناصر خیری پیرامون سرانجام مازوت تولیدی در پالایشگاه اصفهان اظهار کرد: تا حدود سال‌های 1358 به بعد مازوت‌های تولیدی در پالایشگاه اصفهان در کوره‌های همان پالایشگاه استفاده می‌شد تا اینکه تصمیم بر این شد که برای کاهش آلایندگی از گاز طبیعی استفاده شود.

وی افزود: در این زمان مازوت تولیدی در پالایشگاه اصفهان به نیروگاه شهید منتظری اصفهان، کوره‌های آجرپزی و ... منتقل و در آن محل‌ها مصرف می‌شد.

رییس بخش نگهداری و تعمیرات شرکت پالایشگاه نفت اصفهان ادامه داد: با توجه به میزان آلایندگی نیروگاه به دلیل استفاده از سوخت مازوت، در سال گذشته سوخت مازوت نیروگاه شهید منتظری به طور کامل قطع شد. در تابستان سال گذشته نگران بودیم که گاز به میزان لازم در اختیار نیروگاه قرار نگیرد، اما این طور نشد و گاز به میزان مورد نیاز به نیروگاه رسید و هیچ گونه مازوتی در آن مصرف نشد.

خیری اضافه کرد: در حال حاضر میزان مازوت تولیدی در پالایشگاه اصفهان به طور کامل در اختیار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان قرار می‌گیرد و از آنجا توسط قطار به خلیج فارس و از آنجا به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی به طرح بهینه سازی فرآیندهای پالایشگاه اصفهان اشاره و تصریح کرد: مازوت تولیدی در پالایشگاه به پنج واحد منتقل و در این واحدها پس از طی یکسری فرآیندها به گازوییل یورو4 تبدیل می‌شود.

رییس بخش نگهداری و تعمیرات شرکت پالایشگاه نفت اصفهان با بیان اینکه این بهینه سازی در بیشتر پالایشگاه‌های کشور انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: تا کنون پروژه بهینه سازی فرآیندهای پالایشگاه اصفهان حدود 20 درصد پیشرفت داشته است و در صورت نتیجه دادن مذاکرات ایران و پنج به علاوه یک، تا چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

خیری اظهار کرد: این پروژه حدود پنج سال قبل در دستور کار پالایشگاه اصفهان قرار گرفته بود، اما محیط زیست اجازه انجام این پروژه در شعاع 30 کیلومتری اصفهان را نداد.

وی ادامه داد: اکنون مجوزهای لازم برای اجرای پروژه از سوی محیط زیست اعطا شده است با این شرط که این پروژه بتواند آلایندگی اصفهان را به شدت کاهش دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار