یک عضو شورای شهر کرمانشاه از انتخاب شهردار جدید کرمانشاه تا پیش از پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 22 February 2016
یک عضو شورای شهر کرمانشاه از انتخاب شهردار جدید کرمانشاه تا پیش از پایان سال خبر داد.

سید حجت الله موسوی اجاق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به استیضاح شهردار کرمانشاه در جلسه روز گذشته شورا، اظهار کرد: بر اساس قانون در جلسه استیضاح شهردار، باید سرپرست شهرداری نیز انتخاب شود که ما با استیضاح شهردار در روز گذشته، «امیر رحیمی» از مدیران ارشد شهرداری را که سابقه دو دوره سرپرستی شهرداری را هم دارد به عنوان سرپرست انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: شورای شهر بر اساس قانون بعد از برکناری شهردار تا سه ماه فرصت دارد تا شهردار جدید را انتخاب کند، اما در صحبتی که با اعضای شورا داشتیم تصمیم بر این شد تا در زمانی بسیار کوتاه شهردار جدید انتخاب شود.

وی تصریح کرد: با تصویب اعضا در جلسه فوق العاده روز سه شنبه همین هفته بحث انتخاب شهردار را خواهیم داشت و در نهایت این اعضا هستند که باید در این خصوص تصمیم گیری کنند. تمام تلاش ما این است که خیلی زودتر از پایان سال شهردار جدید انتخاب شود.

وی در خصوص گزینه‌های مدنظر برای تصدی شهرداری کرمانشاه، گفت: قطعا زمانی که شهردار استیضاح می‌شود گزینه‌هایی را هم برای جایگزینی آن داریم که باید به جلسه علنی شورا بیایند و در نهایت با رای اعضای شورا انتخاب شوند.

این عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه فردی که قرار است به عنوان شهردار جدید سکان شهر کرمانشاه را دست بگیرد باید شرایط قانونی شهردار شدن شهری مانند کرمانشاه را داشته باشد، گفت: علاوه بر این تلاشمان این است تا فردی شهردار کرمانشاه شود که از جنس شهرداری باشد و بتواند شهرداری را در همه زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی مدیریت کند.

وی افزود: برای انتخاب شهردار مدرک تحصیلی مهم است، اما لزوما شهردار نباید در یک رشته متخصص باشد. ما به فردی نیاز داریم که شهرداری و کار درون این سیستم را بشناسد و بتواند شهرداری را که یک مجموعه وسیع است و نیاز به بسیاری تخصص‌ها دارد را مدیریت کند.

وی توان مدیریتی را یکی از ویژگی‌های اصلی برای انتخاب شهردار آینده کرمانشاه عنوان کرد و گفت: با شهردار قبلی کرمانشاه خصومت شخصی نداشتیم. مشکل ما با آقای شعبانی بر سر سوءمدیریت بود، وگرنه ایشان برای ما فرد محترمی هستند، اما سوءمدیریت در مجموعه شهرداری در نهایت موجب شد تا اعضای شورای شهر تصمیم به استیضاح شهردار بگیرند.

موسوی اجاق افزود: داشتن تجربه در انتخاب شهردار جدید بسیار حائز اهمیت است و در قانون هم آمده که فردی که قرار است شهردار شهرهای بزرگی مانند کرمانشاه شود باید چند سال سابقه شهردار بودن در شهرهای کوچک و مناطق مختلف را داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار