مدیرکل ثبت احوال گلستان از آمادگی ادارات ثبت احوال تمام شهرستان های این استان برای ارائه خدمات سجلی به شهروندان واجد شرایط شرکت در انتخابات هفت اسفند امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 22 February 2016
حسن وفایی دیلمی روز دوشنبه درحاشیه بازدید از اداره ثبت احوال گنبدکاووس اظهار داشت: رفع مشکلات شناسنامه ای، صدور شناسنامه المثنی و تعویض کارت ملی یا اختصاص شماره ملی ازجمله خدمات ثبت احوال به شهروندان تا پایان آخرین ساعت انتخابات هفت اسفند است.
وی گفت: تمامی ادارات ثبت احوال گلستان برای ارائه خدمات تا روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 18 عصر و روز جمعه از ساعت 8 صبح تا پایان زمان رای گیری آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.
وفایی بابیان اینکه داشتن کارت ملی برای شرکت درانتخابات ضروری نیست اما به همراه داشتن آن روند رای گیری را تسهیل می کند، اضافه کرد: هم اکنون 11 هزارو 480 کارت هوشمند ملی که بیشتر آن برای شهروندان بالای 18 سال است، صادر شده و دراختیار ادارات ثبت احوال است.
وی ازصدور 99 هزار کارت هوشمند ملی برای شهروندان گلستانی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد تاکنون 87 هزارو 525 کارت توزیع شده و شهروندانی که کارت آنان نیز صادر شده بایستی برای دریافت آن به اداره ثبت احوال شهرستان مراجعه نمایند.
مدیرکل ثبت احوال گلستان همچنین از برنامه ریزی برای صدور 600 هزار کارت هوشمند ملی درسال آینده برای شهروندان این استان خبر داد و گفت: افزایش تعداد دستگاه های چاپ کارت و نیز افزایش دفاتر پیشخوان از دو دفتر به 14 دفتر برای تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح تعویض شناسنامه های قدیمی و دستنویس و صدور شناسنامه ماشینی دراستان گلستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون 47 هزار جلد شناسنامه جدید صادر شده که 84 درصد آن توزیع شده است. 
وفایی اضافه کرد: صدور این شناسنامه ها که از ضریب امنیتی بالا برخوردار بوده و قابل جعل و سوء استفاده نیست، هم اکنون برای نوزادان و افراد بالای 15 سال انجام می شود و در سال آینده صدور این شناسنامه ها سه برابر خواهد شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار