مهندس بدری در مسجد قدس:
من نمی گویم ۱۰ هزار یا ۱۵ هزار شغل ایجاد می‌کنم ولی معتقدم: تا مشکل صنایع فعلی استان رفع نشود، سرمایه گذار جدید انگیزه نخواهد داشت. گناه بخش خصوصی استان چیست؟ گناه سرمایه گذار چیست؟ چه داده ایم که به دنبال جذب سرمایه گذاری جدید هستیم؟
کد خبر: ۱۸۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 22 February 2016

خط قرمز من منافع مردم استمهندس بدری، در سخنرانی آتشین خود در مسجد قدس اردبیل که با استقبال پرشور مردم شریف و قدرشناس اردبیل مواجه شده بود، با اشاره به جایگاه رفیع مجلس در ساختار سیاسی کشور گفت: به فرموده امام (ره) مجلس در راس امور است. مجلس محل قانونگذاری است. قانونهایی که تصویب می شوند امتیازاتی را برای مناطق خلق می کنند یا سلب می کنند. سرنوشت مردم در مجلس تعیین می شود. نگاهی به کارنامه نمایندگان استان اردبیل در نه دوره گذشته، نشان می دهد که منافع استان اردبیل در سطح کلان محقق نشده است. وی با اشاره به سوابق بلندبالای خود افزود: برای اصلاح امور آمده‌ام.

من منافع استان را با هیچ بهایی معامله نمی کنم

مهندس بدری در ادامه سخنان خود که با تشویق مکرر حضار قطع می شد با تاکید بر ارجحیت منافع مردم بر منافع اشخاص، باندها و گروه‌های سیاسی، گفت: خط قرمز صدیف بدری، منافع شما مردم است.

مهندس بدری افزود: بنده همواره رضایت خدا و مردم را سرلوحه اقدامات خود قرار داده‌ام و هرگز کاغذ سفید امضا نکرده‌ام و نخواهم کرد.

تا مشکل صنایع فعلی استان رفع نشود، سرمایه گذار جدید انگیزه نخواهد داشت

مهندس بدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت وخیم صنعت استان اردبیل، گفت: بسیاری از صنایع نیمه تعطیل یا تعطیل است. من نمی گویم ۱۰ هزار یا ۱۵ هزار شغل ایجاد می‌کنم ولی معتقدم: تا مشکل صنایع فعلی استان رفع نشود، سرمایه گذار جدید انگیزه نخواهد داشت. گناه بخش خصوصی استان چیست؟ گناه سرمایه گذار چیست؟ چه داده ایم که به دنبال جذب سرمایه گذاری جدید هستیم؟ توسعه اقتصاد مملکت در گرو توسعه بخش خصوصی است. اما سوال این است که وظیفه دولت در این قبال این مساله چیست؟ نهادهای دولتی، مدیران ارشد دولتی برای حمایت از بخش خصوصی چه کار کرده اند؟

بعد از چهار سال نمایندگی به دنبال بهانه جویی نخواهم بود!

مهندس بدری در بخش بعدی از سخنان خود با تاکید بر عملگرایی خویش گفت: گوش این ملت از شعارهای رنگارنگ پرشده است. من بعد از چهار سال با کارنامه خالی و بهانه‌های واهی به سوی شما برنخواهم گشت. من قول می دهم تکلیف طرحهای کلان مثل راه آهن اردبیل، پتروشیمی اردبیل را در عرض یکسال مشخص خواهم کرد. یا این طرحها علمی بوده اند و باید با قدرت تکمیل شده و به بهرداری برسند و یا کسانی که عوامفریبی کرده اند و بهره برداری سیاسی کرده اند باید به جرم حیف و میل بیت المال در پیشگاه این مردم پاسخگو باشند.

خط قرمز من منافع مردم است

گفتمان من عمل بر مبنای علم و تعامل‌گرایی است

مهندس بدری در ادامه سخنان خود افزود: گفتمان من عمل بر مبنای علم است. ایشان تدوین چشم انداز بیست ساله، برنامه پنج ساله توسعه شهرداری، طرح تحول اداری، طرح جامع شورابیل، طرح جامع ترافیک و… را نشانه حرکت شهرداری اردبیل براساس علم دانستند.

ایشان افزودند: گفتمان من تعامل گرایی و ایجاد وحدت و همدلی برای توسعه استان است. من با دو دولت و دو شورا کار کرده ام. بدون حتی یک رای مخالف در دو دور رای گیری به عنوان شهردار انتخاب شده ام. البته الان برخی از اعضای محترم شورا، تحت تاثیر فضای هیجانی انتخابات برخی صحبت‌های غیرمستند را مطرح می کنند که تایید صلاحیت اینجانب در همان مرحله اول پاسخی محکم به این عزیزان بود. پیام به ایشان این است که به عرضه توانایی های کاندیدای خودتان بپردازید، البته اگر چیزی برای عرضه دارند. از تخریب چیزی عاید شما نخواهد شد.

منطقه آزاد قربانی تفرقه نمایندگان استان شد

مهندس بدری در ادامه نطق آتشین خود با اشاره به مزایای منطقه آزاد تجاری همچون رفع محدودیت های گمرکی و معافیت مالیاتی افزود: کلیه جوانب و مسائل لایحه منطقه آزاد اردبیل در هیات دولت بررسی شده بود و بعد از تصویب در آنجا تقدیم مجلس شد. نمایندگان ما نتوانستند یک لقمه حاضر و آماده را در دهانشان بگذارند!

تفرقه نمایندگان سبب شد این لایحه به سرانجام نرسد، هر کسی ساز خودش را زد و وقتی تصویب نشد، گردن همدیگر انداختند. وقتی دوباره به مجلس برگشت، همه گفتند که من برگرداندم. دوباره وقتی رد شد، همدیگر را متهم کردند. منافع اردبیل قربانی بی تدبیری شد، قربانی فهم نادرست سیاسی شد، قربانی منم منم بازی ها شد. زمانی که باید صرف تلاش برای برگرداندن نظر مخالفین می شد، صرف بیانیه نویسی علیه یکدیگر، مصاحبه های ضد و نقیض و اظهارات نسنجیده گردید و اینچنین شد آنچه که نباید می شد. آقایانی که همدیگر را قبول ندارید، طبیعی است که مجلس همه شما را قبول نخواهد داشت!

حرف مخالفان چه بود: منطقه آزاد صرفه اقتصادی ندارد!

سوالی که به ذهن بنده می رسد: پس چرا منطقه آزاد در نقاط دیگر که شرایط بسیار نامناسب تر دارند ایجاد شده است. در وسط کشور. نزدیکی مرزهای ناامن و … امن ترین مرز کشور مرز اردبیل با کشورهای همسایه است. دروازه قفقاز است. اردبیل موقعیت ژئوپولتیک منحصربه فرد و استثنایی دارد. جلوی ضرر را از هر کجا بگیرید منفعت است: حالا که منطقه آزاد به صرفه نیست، همه مناطق آزاد کشور را تعطیل کنید، اگر نمی کنید منطقه آزاد اردبیل را تصویب کنید.

لایحه را به مجلس بازگردانده و با دفاع منطقی – ارائه توانمندی های اردبیل – با استفاده از توان و اندیشه نخبگان، با استفاده از پتانسیل رسانه های استانی و ملی و با ایجاد تعامل سازنده با سایر نمایندگان انشالله منطقه آزاد اردبیل را به تصویب خواهد رساند.

ضمانت اجرایی وعده های من، سوابق بنده است

مهندس بدری در پایان سخنان خود با اشاره به تحقق قول ها و وعده های خود در شهرداری اردبیل افزود: ضمانت اجرایی وعده های من عملکرد گذشته من است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
جناب مهندس بدری اقدام روز دوشنبه تان قابل تحسین هست. قطع چراغانی و تبلیغات و جمع آوری زباله های عکسها و پوسترهای تبلیغاتی از سطح شهر. به عنوان یک شهروند تحسینتان میکنم
پاسخ ها
میلاد
| - |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
منم هم تحسینتان میکنم. اقدام بسیار خوبی انجام گرفته است. حتی اگر برای تبلیغ هم بوده باشد، خیلی بهتر از خرج پولهاب بی حساب و کتاب است.
توکل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
انشاالله موفق خواهید شد .همیشه بیادداشته باشید النجاه فی الصدق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار