مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری زنجان گفت: خاطرات شهدای زنجانی به همت حوزه هنری استان زنجان کتاب می‌شود.
کد خبر: ۱۸۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 23 February 2016
اکبر کیانفر در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: حوزه هنری استان زنجان به منظور ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امنیت و اقتدار امروز کشور به برکت خون شهدا و ایثار رزمندگان حاصل شده است، اضافه کرد: همه افراد و دستگاه‌ها باید به نوبه خود، قدردان این زحمات و تلاش‌ها باشند.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری زنجان در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره شهدا افزود: در این بخش نسبت به جمع‌آوری خاطرات هشت سال دفاع مقدس اقدام شده است.

کیانفر با اشاره به گردآوری و پیاده‌سازی خاطرات شهید میرزاعلی رستمخانی افزود: این خاطرات توسط معصومه اکبری یکی از نویسندگان جوان استان گردآوری شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه گردآوری شده شامل خاطرات شهید، خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی ایشان، رشادت‌ها و وصیت‌نامه این شهید والا مقام است، بیان کرد: شهید رستم‌خانی در عملیات آزادسازی خرمشهر فرمانده یکی از گردان‌ها بود.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری زنجان همچنین از گردآوری خاطرات شهید حمید احدی نیز خبر داد و گفت: این خاطرات در قالب کتابی با عنوان «چشم‌هایش می‌خندید» به نویسندگی مریم بیات تبار رونمایی و در قالب یک هزار و 500 جلد چاپ و وارد بازار نشر می‌شود.

وی با بیان اینکه چاپ خاطره شهدا به صورت کتاب موجب آشنایی بهتر مردم به ویژه نسل جوان با ایثار شهدا در هشت سال دفاع مقدس و وقایع جنگ تحمیلی خواهد شد، تصریح کرد: همچنین این امر کمک شایانی به نویسندگان جوان برای فعالیت در حوزه دفاع مقدس می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار