کد خبر: ۱۸۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 23 February 2016


رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های عظیم جامعه هنری را از ملزومات دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شورای شهر کرج، محمدصادق باغستانی اظهار داشت: بدنه جامعه هنری متشکل از افراد متعهد و هنردوست است و لازم است این قشر توسط مسئولان حمایت و همراهی شوند.

وی افزود: شناسایی افرادی که دغدغه هنری را به معنای واقعی کلمه دارند و همسویی با آنان و از طرفی جدا کردن افرادی که در این قالب سودجویی می‌کنند در قضاوت ما در خصوص جامعه هنری تاثیر مثبتی خواهد داشت.

باغستانی اظهار داشت: در بخش‌هایی از جامعه نیاز به همراهی جامعه هنری است و این امر نیازمند آن است که دیوارهای نامهربانی را تخریب و دیوار مهربانی را جایگزین و با پر کردن شکاف‌ها قضاوت‌های نادرست را تصحیح کنیم.

عضو شورای شهر کرج در ادامه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه هنر انجام شده اشاره کرد و گفت: شهرداری کرج در پارک چمران با مشارکت بخش خصوصی اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های خوبی را در حوزه سالن های نمایشی انجام داده است و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کرج نیز با در اختیار قرار دادن سالنی برای هنرمندان و تعیین مشاور هنری، همکاری‌های خود را آغاز کرده است.

وی افزود: حمایت معنوی و نرم افزاری در حوزه هنر و سرمایه‌گذاری در این امر اتفاق خوشایندی خواهد بود و به گفته مقام معظم رهبری که تحقیق، عمق‌یابی و تبیین فقه هنر برای جامعه» را کاری مبارک و لازم خواندند،فقه، متکفّل همه‌ امور زندگی بشر است و هنر نیز یکی از همین امور است که باید فقه به آن بپردازد.

باغستانی در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: با زبان هنر خیلی از موضوعات را می‌توان پیش برد و گاهی آثار آنچنان ماندگارند و اثر بخشی عمیقی به وجود می‌آورد که برای همیشه در تاریخ ثبت می‌شود.

وی افزود: برخی از مسئولان باید نگاهشان به هنر تغییر کند و از طرفی جامعه هنری نیز باید تلاش خود را بیشتر کند چرا که به اعتقاد بنده ظرفیت‌های عظیمی در این قشر وجود دارد که خروجی‌های مثبتی برای شهر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار