حق شناس در گفت و با تابناک:
تابناک تهران- با نگاهی به فضای سیاسی کنونی کشور به یک فضای دو قطبی برمی خوریم که انتخابات مجلس اولین رویارویی این دوقطب که با تندروها و اعتدالیون تعریف می شوند،است. صحنه نبرد بعدی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است.در واقع نبرد اصلی در خرداد 96 خواهد بود و مجلس فقط راهی برای ورود و صف بندی های سیاسی ست.
کد خبر: ۱۸۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 24 February 2016
محمدجواد حق شناس درگفت وگو با تابناک دراین باره می گوید: در این دوره یک رقابت دو قطبی قبل از انتخابات شکل گرفته است. اول جریانی ست که درصدد است ساخت مجلس فعلی را حفظ  و در این راستا تلاش می کند؛ این افراد همان طیف تندرویی هستند که دولت را هدف قرار داده و در صدد است تا دولت را ناکارآمد و دولتی یک دوره ای معرفی نمایند  و شعارمعیشت و امنیت را در دستور کار خود قرار داده و به دنبال ریاست آقای حداد عادل بر مجلس اند.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: قطب دیگر ترکیبی ست که محورآن اعتدال است، یعنی اعتدال در رفتار و همه شئون سیاسی که این گروه هارا شامل می شوند: حامیان دولت با محوریت آقای علی مطهری، اصلاح طلبان با محوریت عارف و اصولگراهای معتدل با محوریت آقای لاریجانی و درتهران با محوریت آقای کاظم جلالی ست.

حق شناس در توصیف فضای انتخابات مجلس دهم بیان کرد: رکن اصلی انتخابات به لحاظ اصل انتخاباتی «رقابت» است و هر انتخابات دو طرف دارد یکی رای دهندگان و دیگری رای گیرندگان. در این دوره در جریان بررسی صلاحیت ها که درتاریخ انتخابات انقلاب اسلامی ایران بی سابقه بوده سعی بر تاثیر بر دو طرف بوده است اما در نهیات شرایط وارد این موقعیت شده و همه منتظر  در 7اسفند هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود:متاسفانه در این دوره حدود 50درصد از ثبت کنندگان رد صلاحیت شدند که در میان این افراد مدیران ارشد نظام،فرمانداران،استانداران ،معاونین وزرا و وزرای دولت های مختلف و حتی 50 نماینده کنونی مجلس که هم اکنون وظیفه تقنین را برعهده دارند و حتی توان قانونی استیضاح وزرا و رییس جمهور را داراهستند، در این دوره رد صلاحیت شدند از این جهت این انتخابات بسیار خاص و ویژه تلقی می شود.

حق شناس در ادامه اظهار داشت: در زمان تشکیل مجلس جدید و در سال جدید شاهد یک پارادایم سیاسی ویک فضای دو قطبی خواهیم بود که عملا در سال 95 شکل می گیرد و فضای رویارویی این دوقطب در انتخابات دوزادهم ریاست جمهوری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار