جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به پایان مهلت قانونی تبلیغ ها، از رقابت نهایی 100 نفر از نامزدهای انتخابات برای تصاحب هفت کرسی مجلس در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 25 February 2016
ماریا موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 43 نفر در حوزه انتخابیه اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین ، 20 نفر در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار ، 17 نفر در حوزه خلخال و کوثر ، 13 نفر در مشگین شهر و هفت نفر در حوزه انتخابیه گرمی مغان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد هستند.
وی گفت: مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز به پایان رسید و از نامزدها انتظار می رود قانون مدارانه حرکت کرده و ازهر گونه فعالیتی که شائبه تخلف ایجاد کند، پرهیز کنند.
جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: برای برگزاری انتخاباتی پرشور ، سالم و رقابتی آمادگی کامل وجود دارد و تمهیدهای لازم در این زمینه در نظر گرفته شده و از جمله 20 هزار و 200 نفر از عوامل اجرایی ، نظارتی ، بازرسان و اعضای شعبه ها و ستاد انتخابات در برگزاری انتخابات در این استان مشارکت می کنند.
او با اشاره به افزایش 77 شعبه رای گیری در استان نسبت به انتخابات دوره نهم مجلس گفت: یک هزار و 236 شعبه رای گیری در سراسر استان در نظر گرفته شده که از این تعداد 762 شعبه روستایی ، 474 شعبه شهری ، 798 شعبه ثابت و 438 شعبه سیار هستند و برای آسایش بیشتر شهروندان تلاش شده در نقاط پرتردد شعبه ای دایر باشد.
موسوی اظهار کرد: در هر شعبه دو صندوق رای خواهد بود و در مجموع دو هزار و 472 صندوق رای گیری در استان خواهیم داشت.
وی در ادامه بیان کرد: ساعت 8 صبح روز جمعه هفتم اسفند ماه رای گیری آغاز می شود و دست کم تا ساعت شش عصر ادامه خواهد داشت وهر گونه تمدید زمان رای گیری از سوی وزارت کشور اطلاع رسانی خواهد شد.
جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: متولدین 1376/12/7 و پیش از آن که دارای 18 سال تمام هستند می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی در انتخابات شرکت کرده و در تعیین سرنوشت خود نقش ایفا کنند.
او همچنین از مردم خواست تا در ساعت های اولیه در پای صندوق های رای حاضر شوند و از ازدحام در ساعت های پایانی مقابل شعبه های رای گیری خودداری کنند.
به گفته موسوی ، 203 نفر برای نامزدی نمایندگی مجلس در استان اردبیل نام نویسی کرده بودند که 50 نفر از آنها در مرحله های مختلف انصراف داده و در نهایت 100 نفر در میدان رقابت باقی مانده اند.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور 998 هزار و 499 نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند ، این استان با یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت و پنج حوزه انتخابیه ، هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار