مدیركل منابع طبيعی و آبخيزداری استان همدان گفت: همزمان با هفته درختكاری ۸۰۰۰ اصله نهال در استان همدان کاشته می شود.
کد خبر: ۱۸۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 25 February 2016
 مدیركل منابع طبيعی و آبخيزداری استان همدان گفت: همزمان با هفته درختكاری ۸۰۰۰ اصله نهال در استان همدان کاشته می شود.

به گزارش مهر،محمدرضا همتی گفت: تعیین ۸۰۰۰ اصله نهال برای کاشت در نقاط مختلف استان همدان در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس استان همدان صورت گرفته است.

همتی بابیان اینکه در خصوص ارزش و اهمیت كاشت درخت در دین مبین اسلام مطالبی عنوان شده است، گفت: هیچ محدودیتی در واگذاری درختان در بین شهروندان وجود دارد اما با توجه به هزینه های تامین نهال از شهروندان تقاضامندیم بر اساس ظرفیت و شرایط آب و هوایی مکان کاشت درخت، از ما درخت مطالبه کنند.

مدیركل منابع طبيعی استان همدان درخت را منشاء خیر و بركت فراوانی برای بشر عنوان و بر فرهنگ سازی و مشاركت مردم و تشكلها در توسعه منابع طبیعی و كاشت درخت تاكید كرد و گفت: طبیعت نماد قدرت خالق هستی و درخت نماد زندگی و مایه آرامش انسان‌هاست.

همتی در ادامه با اشاره به اینکه شهداء در راه دین خدا و اسلام و حفظ میهن از جان و هستی خویش گذشتند و حق بزرگی بر گردن ما دارندو باید آنان را مورد تجلیل و تكریم واحترام قرار دهیم، عنوان کرد: روز درختکاری نشان‌دهنده انس انسان با طبیعت و فرصت دوباره تعظیم برابر خداوند بزرگ و تفکر و زیبایی بی‌بدیل نظام آفرینش است.

وی گفت: به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختكاری برنامه توزیع نهال در بین نمازگزاران برنامه ریزی شده و برگزاری برنامه های مختلف با مشاركت آموزش وپرورش در مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان همدان در دستور کار است.

مدیركل منابع طبيعی استان همدان از افتتاح بوستان ولایت در حیدره در همدان خبر داد و افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز در کشور هزار و ۷۰۰ متر است اما متاسفانه این میزان در استان همدان کمتر از ۲۵۰ متر معادل یک هفتم سرانه کشور است.

همنی تاکید کرد: تنها راه توسعه جنگل و فضای سبز مشارکت مردم در ایجاد جنگل دست کاشت است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار