از انتخابات چه خبر؟
تابناک: برگزاری انتخابات تا ساعت ۲۰ امشب تمدید شده است و تاكنون حدود یك سوم از مردم استان اصفهان در انتخابات حضور یافتند.
کد خبر: ۱۸۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 26 February 2016

به گزارش تابناک اصفهان، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان پیرامون اخبار رسیده از شهرستان نطنز مبنی بر خرید و فروش آرا در این حوزه انتخابیه تصریح کرد: این اخبار بیشتر در حد شایعه است؛ نماینده ویژه هیئت نظارت در این شهرستان نیز حضور دارد و اگر صحت این موضوع تایید شود قطعاً با این موارد برخورد خواهد شد.

طبیبی در پاسخ به این سؤال که آیا این خبر را تکذیب می‌کنید یا خیر، تأکید کرد: این خبر را نه تکذیب و نه تأیید می‌کنیم؛ این موارد باید بررسی شود، اگر بازرسین ویژه هیئت نظارت و مراکز اطلاعاتی - امنیتی این موضوع را تأیید کنند بستگی به نوع تخلف، افراد متخلف، و غیره مطابق قانون برخورد صورت خواهد گرفت.

یک سوم مردم اصفهان در انتخابات شرکت کرده اند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار تا كنون یك میلیون و ۴۳۶ هزار نفر در استان اصفهان در انتخابات مشاركت داشتند.

احمدرضا ضیایی در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینكه تاكنون انتخابات در نهایت آرامش در استان برگزار شده است، اظهار داشت: همه دو هزار و ۴۷۸ شعبه در سراسر استان اصفهان فعال است.

وی با بیان اینكه برگزاری انتخابات تا ساعت ۲۰ امشب تمدید شده است، ابزار داشت: تاكنون حدود یك سوم از مردم استان اصفهان در انتخابات حضور یافتند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان  تعداد مشاركت كنندگان در انتخابات استان اصفهان را یك میلیون و ۴۳۶ هزار نفر اعلام كرد و ادامه داد: در حوزه های انتخابیه شهرستان اصفهان ۵۱۱ هزار و ۵۰ ، كاشان و آران و بیدگل ۱۲۹ هزار و ۱۰۰، خمینی شهر با ۸۱ هزار نفر ،شهرضا و دهاقان ۶۲ هزار و ۲۰۰ نفر ، نجف آباد ۱۰۷ هزار و ۲۰۰ نفر  و شاهین شهر و میمه ۹۳ هزار و ۷۰ نفر مشاركت داشته اند.

زندگی مشترک بعد از رای دادن

 زوج کاشانی زندگی مشترک خود را پای صندوق رای آغاز کردند تا براساس سنت خدا به ۲ تکلیف شرعی عمل کنند.

 این زوج جوان با حضور در شعبه نوزدهم مسجد امام حسن مجتبی(ع) کاشان ظهر امروز رای خود را به صندوق انداختند.

این زوج جوان پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای به عقد هم درآمدند و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

این عروس و داماد کاشانی انگیزه خود برای شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی هر مسلمان دانسته و اعلام کردند با حضور گسترده در انتخابات می‌توانیم در تعیین سرنوشت خود و جامعه تاثیر‌گذار باشیم.

ماجرای فروش شناسنامه/خرید و فروش رای/کمبود تعرفه/درگیری در نائین

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص فروش شناسنامه در شهرستان شهرضا ابراز داشت: عوامل فروش شناسنامه در این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده اند.

 فریبرز امیری پیرامون کمبود تعرفه اخذ رأی در شهرستان اصفهان اظهار داشت: ما پیش از آغاز انتخابات، به تناسب پیش‌بینی آرا تعرفه در اختیار شعب اخذ رأی شهرستان اصفهان قرار داده بودیم و به آنها اعلام کرده بودیم که قبل از اتمام تعرفه تماس بگیرند.

وی درباره کمبود تعرفه در برخی حوزه‌های اخذ رأی اصفهان افزود: با توجه به تمدید ساعت مشکلی از بابت تعرفه نداشتیم و به همه شعب اخذ رأی تعرفه رساندیم.

معاون سیاسی فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ شعبه‌ای در استان اصفهان با کمبود تعرفه مواجه نیست.

سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به شایعه درگیری‌های امروز شهرستان نائین بین طرفداران کاندیداهای شهرستان و شکسته شدن شیشه برخی دفاتر انتخاباتی این شهرستان اظهار داشت: شایعات مطرح شده صحت ندارد و تنها دو دعوای شخصی در شهرستان نائین صورت گرفته که در این زمینه نیز مقصران دعوا دستگیر شده و به کلانتری‌ها منتقل شدند.

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در اصفهان درخصوص فروش رای و شناسنامه در برخی شهرستان ها گفت: تاكنون در این زمینه برای ما تخلفی بارز نشده و جمع بندی تخلفات احتمالی فردا اعلام می شود.






منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار